Grotten, drank en lekker eten! - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Nanda - WaarBenJij.nu Grotten, drank en lekker eten! - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Nanda - WaarBenJij.nu

Grotten, drank en lekker eten!

Blijf op de hoogte en volg Nanda

20 November 2014 | Vietnam, Hội An

Uiteindelijk waren we midden in de nacht in Hanoi en we moesten de volgende ochtend alweer om 7 uur in de trein zitten! Ik had nog een beetje ruzie lopen maken met de jongen van de receptie in het hostel vanwege het ontbijt die ochtend. 


De volgende morgen was vroeeeg en Brian en ik waren super moe. We hebben de trein gered naar Dong Hoi en hij reed netjes op tijd. 

We kwamen aan in Dong Hoi, hadden een super mooi hotel en kregen later nog een upgrade naar een luxe kamer omdat ik muizen op het dak hoorde en wilde niet in die kamer slapen :p 

De volgende dag gingen we naar de grotten! Het weer was redelijk, maar dichte schoenen waren een pre dus ik moest mijn vieze stink all stars weer aan die ik in Sapa verpest had.. Heel fijn! 


De grotten waren super mooi, de eerste was 30 km lang en we konden er 5 km door lopen via een houten boardwalk. We zagen die dag ook nog een grot die alleen per boot bereikbaar was, en alleen als het water niveau laag genoeg was. Dus dat was ook een toffe ervaring! De grotten waren prachtig en ben blij dat ik ze gezien heb. 

's Avonds aten we een vietnamese specialiteit, verse pannekoekjes van rijstpapier die we zelf konden beleggen met salade, vlees, saus, boontjes en tomaten. Heel lekker!! 


De volgende dag was het alweer tijd om verder te reizen, naar Hue. Hier keken we allebei naar uit. Eenmaal aangekomen bleken we in een hostel te zitten waar elke avond een goede happy hour gehouden werd en waar eten en drinken niet duur was. Top! De bedden waren ook prima trouwens ;) Hue vond ik een leuk stadje, veel leuke eettentjes en backpackers. De eerste dag liepen we door het stadje en bekeken wat tempels. In de avond kwam ik een meid tegen die ik kende uit Thailand. Ze ging naar een weeshuis, een vriend van haar is de eigenaar.Dit bleek super leuk te zijn, en indrukwekkend want al deze kindjes hadden geen ouders meer maar waren zo gelukkig! Erg mooi om te zien. 

De volgende dag gingen we naar een aantal pagoda's, een aantal belangrijke koningen liggen in Hue begraven en die hebben allemaal een indrukwekkend graf met een gigantische lap grond eromheen dat mooi versierd is. We eindigden bij de Citadel, dit is een oude stad in de stad Hue en dit behoorde ooit toe aan een koning. Het was heel tof om te zien maar we hadden veel te weinig tijd! Dus Brian en ik renden rond als een stel malloten maar we hebben alles gezien!  

En 's avonds was het natuurlijk happy hour tijd!! We doken de bar naast het hostel ook nog even in en het werd een prima avond. 


De volgende dag ging Brian weg naar Hoi An en ik bleef nog een dagje in Hue. Ik deed niet veel bijzonders, keek wat rond en at lekker eten haha. 


Toen ging ik ook naar Hoi An, de stad van de lantarns. Dit was ook een super leuk stadje, er zaten veel leuke mensen in het hostel en ook Brian was er. 'S avonds doken we met een stel infinity bar in, rookten we shisha, dronken buckets en gingen verzadigd naar huis :p 

De volgende dag liep ik rond, at ik samen met een meisje die ik uit Laos kende en dronken we nog wat drankjes. Daarna was het voor mij alweer tijd om verder te reizen. Daarover later meer! 


  • 02 Januari 2015 - 22:34

    Mirka:

    Klinkt fantastisch! Ben benieuwd naar de rest van de verhalen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hội An

Nanda

Sydney 2011 Dag lieve vrienden, vriendinnetjes, familie & kennissen, Na alle leuke reacties op mijn blog toen ik in London zat, kom ik er nu eigenlijk niet meer onderuit, er gaat weer een blog bij gehouden worden! Dit keer vanuit het verre en warme Sydney en ik ga jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen down under. Ik mag hier een halfjaar lang vertoeven om mijn tijd te vullen met zon, zee, strand, uitgaan, winkelen, mooie natuur, lekker eten en hopelijk leuke mensen. Een bijkomend puntje is dat ik af en toe ook nog stage loop. Ik ben de nieuwe marketing & pr assistent van de 8 hotel group en ga tot 1 juli op het hoofdkantoor werken. Daarna heb ik nog 4 weken de tijd om hoogst waarschijnlijk de east coast te gaan bekijken :D Jullie worden vriendelijk, doch dringend, verzocht om de komende tijd berichten achter te laten zodat ik me niet helemaal alleen voel in Sydney :P Enjoy xxx London 2009 Ladies and gentleman, Vanaf 23 augustus verblijf ik voor 5,5 maand in Londen! Naast lekker eten, veel wijntjes drinken ( binnen in de pub, het blijft londen - regen regen) en winkelen moet ik toch ook echt aan de bak. Mocht je geinteresseerd zijn in wat ik dagelijks uitvreet in dat rainy london kun je deze waarbenjij checken, en een leuk commentaartje achter laten natuurlijk;) Liefs!

Actief sinds 31 Juli 2009
Verslag gelezen: 1846
Totaal aantal bezoekers 21608

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 08 Januari 2015

Backpacken in Azie

03 Februari 2011 - 27 Juli 2011

Stage @ Sydney

23 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Stage @ London

Landen bezocht: