Bangkok Madness - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nanda - WaarBenJij.nu Bangkok Madness - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nanda - WaarBenJij.nu

Bangkok Madness

Blijf op de hoogte en volg Nanda

12 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Woensdag 8 oktober was het eindelijk zover, na veel voorbereidingen en keuzes ging ik dan eindelijk het vliegtuig in, op weg naar Bangkok!

De vlucht ging allemaal goed, en voor ik het wist stapte ik uit op de luchthaven van Bangkok. Het was nog even spannend of alles goed zou gaan met mijn visum, die zou ik bij aankomst krijgen en is geldig voor 30 dagen. Op schiphol deden ze hier wat moeilijk over en dat bracht me aan het twijfelen. Nergens voor nodig achteraf, alles was in orde.

Ik haalde mijn backpack op en voor ik het wist stond ik bij de trein richting het hostel. Alles op het vliegveld staat super duidelijk aangegeven en op de website van het hostel stond precies hoe ik er moest komen. Na een kort ritje stapte ik de metro uit en merkte ik pas hoe warm het was. Bloed heet kan ik wel zeggen, binnen no time stond ik aardig wat litertjes te zweten en zo'n backpack op je rug ziet er heel heldhaftig uit maar is een grote zweet factor. Ik vond het hostel, ik keek ondertussen al mijn ogen uit, en checkte in.

Ik besloot meteen wat van de dag te gaan maken en sprong in de bus naar de MKB markt te gaan, een gigantische shopping mall. Ik kwam er via handen en voeten engels achter dat ik in de bus een kaartje kon kopen, volgens mij betaal je voor elke rit het zelfde, 7 baht. En 42 baht is ongeveer een euro, reken maar uit ;)
Eenmaal in de bus begon ik me af te vragen hoe ik eigenlijk moest weten welke stop ik moest hebben. Want buiten dat de bus van voor de oorlog is en bijna uit elkaar valt wordt er dus ook niets omgeroepen. En ik heb geleerd dat de bussen niet aan bus stops doen, iedereen wordt er overal uitgegooid, een keer zelfs midden op de weg. Uiteindelijk zat er iemand voor me die aardig engels kon en vertelde me waar ik er uit moest. Top, anders had ik voor eeuwig in de bus gezeten ben ik bang.

De shopping mall is erg interessant, het is een 5 verdiepingen hoog gebouw met allemaal goedkoop spul. Alles wat je je maar kunt bedenken koop je daar. Uiteindelijk heb ik niets gekocht, alleen wat gegeten in een restaurantje.

De volgende dag ging ik tempels bezoeken: Wat Poh, Grand Palace en Wat Arun. Ik sprong weer in de bus en wist wederom weer niet waar ik eruit moest. De dame die de tickets in de bus verkoopt (interessante werk voorzieningen hebben ze hier trouwens, een dame rijdt gewoon de hele dag rond in de bus en komt bij iedere nieuwe passagier langs om een kaartje te laten betalen) gaf me een seintje bij de juiste halte dus alles kwam goed. Het was wederom een hete dag, en als je naar een tempel wilt moet je iets langs aan en een shirt met mouwen. Zweten dus! Je moet er iets voor over hebben. Wat Poh was erg mooi, deze tempel is het huis van de reclining buddha, een grote liggende gouden buddha. Daarna racede ik door naar Grand Palace, onderweg probeerde een tuk tuk chauffeur me nog op te lichten door te zeggen dat Grand Palace gesloten was en hij wel wat andere adresjes wist, klassieke truc hier in Thailand dus ik trapte er lekker niet in. Ik moest bij Grand Palace 500 baht betalen (super veel, althans, voor de thaise begrippen!) en de tempels op het terrein waren prachtig. Het paleis zelf is niet meer in gebruik, maar er wordt nog steeds veel bijgebouwd en gerenoveerd. Kan ook makkelijk dankzij die hoge entree kosten.

Daarna ging ik naar Wat Arun, aan de andere kant van de rivier, en ik moest op zoek naar een boot. Dat stond natuurlijk nergens aangegeven dus was half verdwaald, vond de boot gelukkig dankzij een thaise meneer, en kwam aan bij Wat Arun. Deze tempel kun je beklimmen en dat was heel erg stijl! En hoog! Maar je had een mooi uitzicht over de stad. Ondertussen had ik het HEET en wilde eigenlijk wel weer naar huis dus ik kan je niet zo goed vertellen welke buddha gehuisvest is in Wat Arun. Google is your friend zeg ik maar ;)

's Avonds ging ik even naar Khao San Road, het backpackers district en de straat met alle kroegjes en uitgaansgelegenheden. Leuk om te zien, verder niet heel speciaal. Ik kocht trouwens nog een te duur horloge, want heb mijn horloge niet mee en miste er toch een. Werkt prima gelukkig, nu nog even afwachten voor hoelang.. Ik werd wel weer bijna opgelicht, dit keer door een taxi chauffeur. Het is oppassen hier in Thailand zoals je merkt..!

Zaterdag was mijn laatste dag in Bangkok en ik ging naar Chatuchak, de weekend markt. Dat is een onvoorstelbare grote markt, en vol met goedkoop spul. Voordat ik naar Nederland ga probeer ik hier nog even mijn slag te slaan haha. Daarna ging ik naar een tempel genaamd Golden Mount. Hiervoor moet je een berg beklimmen (klinkt heftiger dan het is) en dan heb je een panorama uitzicht over de stad en zie je een buddha. Prima. Je kunt er het beste komen met een boot, die crossen door Bangkok via de rivier. En die boten he, dat is ook nog best lastig. Want je springt in een boot (die boot heeft geen normale deur of wat, dus je springt over de rand, iehhh) en dan ga je een richting op. Ik wist natuurlijk niet welke richting, dus dat kon iemand me gelukkig vertellen. Toen moest ik blijkbaar overstappen maar ik wist niet waar. Gelukkig was er een man aan boord die ook die kant op ging dus die nam me op sleeptouw. Ik kon me rustig verbazen over de stank van de rivier, de krotten huizen en de wederom aparte werkvoorziening. Een schipper en twee mensen die rondom die boot rennen om iedereen een ticket te laten betalen, heel bijzonder.
De Golden Mount was verder niet heel bijzonder, wel leuk, maar voegde weinig toe. Op weg naar huis stapte ik bij de verkeerde boot stop uit en verdwaalde uiteraard. Ik had het thaise adres niet bij me van het hostel dus dan kun je de taxi wel vergeten. Ik ging maar weer terug in de boot en vond gelukkig de goede pier. Helemaal gaar ging ik naar het hostel, om 's avonds nog even China town te ontdekken. Leuk, groot, en het regende erg hard, dus dat was minder. Heb wel lekker gegeten trouwens! En er was een of andere Buddha jarig, dus in die tempel was het feest, monniken zeiden gebeden en er waren mensen die voedsel offerden aan de buddha, best tof om eens gezien te hebben!

Ik lag vrij vroeg in bed, want ben vandaag vertrokken naar Ayutthaya, de volgende stop!

Foto's heb ik nog niet, zal even kijken of ik ze morgen kan toevoegen want dat is wel leuk natuurlijk. :)

  • 12 Oktober 2014 - 19:53

    Lucie:

    Het eerste begin is er! Voor je het weet zit je helemaal in dat leventje daar....en kunnen ze je ook niet meer oplichten, haha.
    foto's willen we natuurlijk graag zien. Leuk!!!

  • 13 Oktober 2014 - 08:45

    Anneloes De Jong:

    Klinkt goed Nan! :D Geniet van je verdere avontuur en ik ben erg benieuwd naar je foto's! Liefs! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Nanda

Sydney 2011 Dag lieve vrienden, vriendinnetjes, familie & kennissen, Na alle leuke reacties op mijn blog toen ik in London zat, kom ik er nu eigenlijk niet meer onderuit, er gaat weer een blog bij gehouden worden! Dit keer vanuit het verre en warme Sydney en ik ga jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen down under. Ik mag hier een halfjaar lang vertoeven om mijn tijd te vullen met zon, zee, strand, uitgaan, winkelen, mooie natuur, lekker eten en hopelijk leuke mensen. Een bijkomend puntje is dat ik af en toe ook nog stage loop. Ik ben de nieuwe marketing & pr assistent van de 8 hotel group en ga tot 1 juli op het hoofdkantoor werken. Daarna heb ik nog 4 weken de tijd om hoogst waarschijnlijk de east coast te gaan bekijken :D Jullie worden vriendelijk, doch dringend, verzocht om de komende tijd berichten achter te laten zodat ik me niet helemaal alleen voel in Sydney :P Enjoy xxx London 2009 Ladies and gentleman, Vanaf 23 augustus verblijf ik voor 5,5 maand in Londen! Naast lekker eten, veel wijntjes drinken ( binnen in de pub, het blijft londen - regen regen) en winkelen moet ik toch ook echt aan de bak. Mocht je geinteresseerd zijn in wat ik dagelijks uitvreet in dat rainy london kun je deze waarbenjij checken, en een leuk commentaartje achter laten natuurlijk;) Liefs!

Actief sinds 31 Juli 2009
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 21621

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 08 Januari 2015

Backpacken in Azie

03 Februari 2011 - 27 Juli 2011

Stage @ Sydney

23 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Stage @ London

Landen bezocht: