Million Stars Accommodation - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu Million Stars Accommodation - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu

Million Stars Accommodation

Door: Nanda Slootweg

Blijf op de hoogte en volg Nanda

07 Juli 2011 | Australië, Alice Springs

Hi mates,

Mijn eerste stop van mijn oz trip zit erop, ik ben vanochtend terug gekomen in de bewoonde wereld na een busreis van 19 uur!!! Daarover straks meer..

Vrijdag 1 juli was mijn laatste stagedag en die was in de nieuwe office! Het is een super mooi kantoor, heel leuk om gezien te hebben. Aan het einde van de dag werd er nog geborrelt, en kreeg ik een kaart van collega's met een 50 dollar tegoed bon! Lief!

Zaterdag ochtend ging ik om 8 uur weg, want ik zou om 11.00 vliegen naar Uluru. De vlucht ging prima en ik kwam aan om 13.30. Uluru is een national park dat wordt beheert door australiers en aboriginals en er zijn dus ook niet veel huizen of accomodatie mogelijkheden. De dingen die er zijn maken deelm uit van het Ayers Rock Resort, wat een klein iniemienie dorpje is. Vanuit het vliegtuig had ik Ayers Rock al gezien en hij leek zo klein! (Deze gedachte neem ik later terug)
Ik verbleef in het Outback Pioneers Hostel, prima kamer, schoon en netjes. De volgende dag zou mijn tour beginnen! Ik werd om 10.00 's ochtends gebeld dat ik werd overgeplaatst naar een andere tour, omdat Tiger Airways al haar vluchten moest cancellen en ze de bus niet vol kregen. Ik zou terug vliegen met Tiger! Als een gek een andere manier gaan zoeken om aan het einde van de tour terug te kunnen komen naar Sydney. Uiteindelijk is dat dus een 19 uur durende rit naar Adelaide geworden, en vanaf daar naar Syd vliegen om de bus te pakken naar mn volgende bestemming. Dit betekent wel dat ik 1 dag verlies :(
Om 1.45 werd ik opgehaald door de tour guides, Ben & Duffy, samen met een koreaanse meid en een stel uit Sydney. We reden naar t kamp in Uluru om de overige mensen op te halen. We reden gelijk naar Kata Tjuta, een rotsformatie in de buurt van Uluru. Hier gingen we een half base wandeling maken, we hadden geen tijd voor de volledige wandeling. En het landschap is zo mooi! Vuurrood zand, rode stenen met fel groene bomen en een knal blauwe lucht..! De wandeling was een aardige work out, maar het was heel mooi.
Na de wandeling gingen we naar Ayers Rock om de zons ondergang te bekijken. Ik had de mensen in de groep al aardig leren kennen, en iedereen was zo leuk! Met z'n allen gingen we naar de zonsondergang kijken en dat is echt verbazend, de steen veranderd iedere minuut van kleur! Toen de zon onder was gingen we terug naar het kamp om voor het eerst kangaroo & camel te eten! En het was best lekker (a) alhoewel ik de camel lekkerder vond. (Voordat we gingen eten zagen we trouwens nog wilde camels, goede timing) we hebben de avond doorgebracht bij het kampvuur en hebben geniale spelletjes gedaan, waaronder Moon In The Spoon. Je krijgt een lepel in je hand en dan moet je zeggen: I can see the moon in the spoon! Duffy, de reisleider zegt dan: no you cannot see the moon in the spoon. En dan geef je hem door aan de buurman. Die zegt hetzelfde en opgegeven moment begonnen steeds meer mensen door te krijgen hoe t werkte en duffy zei steeds vaker: yes you can! Behalve bij mij, ik begreep er niks van (a) bleek dus dat als je thank you zei als je de lepel kreeg dat je dan de moon kon zien :p gelukkig duurde het bij mij helemaal niet lang voordat ik dit door had..
Toen was het tijd om lekker in onze swags te kruipen en te gaan slapen onder 1000 sterren! Nadeel was dat er muizen en dingo's rondlopen op het terrein, dus kan niet zeggen dat ik lekker had geslapen.. En het was koud! Voeten en hoofd waren compleet bevroren :p

Volgende dag werden we om half 6 gewekt, gingen we een ontbijtje klaar maken en richting Ayers Rock om de zonsopgang te zien. Er zijn plekken op Ayers Rock die nog gebruikt worden door de aboriginals voor rituelen (er zijn speciale mannen en vrouwen zijden op de rock) en die mochten niet gefotografeerd worden.. Ik ben toerist dus uiteraard heb ik daar wel fotos van :p we deden een full base walk, en die duurde 2,5 uur, Ayers Rock is dus niet klein! Haha. Wederom was het landschap prachtig en we hadden er een lekker zonnetje bij. 'S middags gingen we lunchen, en toen sprongen we in het busje op weg naar Kings Canyon! Kings Canyon licht op ongeveer 3 uur rijden van uluru, dus we kwamen 's avonds pas aan. We gingen ons kamp opzetten en lekker eten. Dit kamp gaf mij veel meer het outback gevoel want er was geen telefoon verbinding, 10.000 muizen meer dan in Uluru en we hoorden de hele tijd Dingo's janken.. Brrr! We vonden deze plek allemaal niet zo chill en gingen dus lekker bij het kampvuur slapen. Ik heb geen last van muizen gehad, geen dingo gezien, en heb t lekker warm gehad! Naar omstandigheden prima geslapen :)

Op de laatste dag gingen we een wandeling maken in Kings Canyon, 3,5 uur duurde hij, en hij begon met 500 rots treden op klimmen.. Na 2 nachten niet veel slaap en veel wandelen was dit zwaaaaar! Daarna was het gelukkig minder zwaar en aardig 'flat'. Denk dat het overbodig is te zeggen dat ook hier het landschap prachtig is! Weer geluk met het weer, en de groep was ook heel leuk. Opgegeven moment kwamen we een eucalyptus boom tegen en Duffy zei dat hier een speciale koala soort in leeft, de mini soort. Uiteindelijk hadden we er 1 gevonden.. Zo'n knuffel ding wat je om een pen kan klemmen.. Flauw :p Rond een uurtje of 2 gingen we in het busje richting ons eindpunt, Alice Springs. Na 5 uur kwamen we daar aan en ging iedereen naar zijn hostel om zich klaar te maken voor het diner. We gingen dineren in de bar in mijn hostel, en daarna hebben we verschillende drank spelletjes gedaan en zijn we gaan 'stappen' in Alice Springs. We begonnen in een bar, waar de shotjes rijkelijk vloeiden, en we eindigden in het casino. Het is een mega casino, en er wonen amper mensen in Alice Springs dus het was een dode bedoeling. Wel gezellig, en iedereen had genoeg gedronken. Eenmaal aangekomen bij mijn hostel bleek dat er een hek omheen zat met code, ik had geen code?? Dus ik en een duitse jongen mochten lekker over de muur klimmen, wat er goed ging met al drank in mn buik.

De volgende ochtend vertrok ik om half 11, en klm vanochtend om 6 uur aan in Adelaide. Ik kon nog niet mn tas inchecken, dat kon pas om 10.00. Dus ik mocht lekker 4 uur wachten in de check in hal.. Toen mn tas werd ingecheckt kreeg ik te horen dat mijn vlucht 2,5 uur later zou vertrekken omdat er problemen in Syd zijn! Wat dus betekent dat ik mn bus van 18.00 naar Byron Bay niet haal.. Snel greyhound gebeld en nu ga ik vanavond om 22.00 met de bus. Heb nu nog maar 1,5 dag in Byron Bay, super jammer :( het zit niet echt mee!

Fotos worden binnenkort geplaatst, ik heb een VIP abbonement gekregen omdat mijn foto in een instructiefilmpje wat volgend jaar online komt wordt gebruikt, dus ik kan nu van alles pimpen en kleuren en veranderen, tof :p

Volgende stop is Byron Bay voor 1,5 dag, en Noosa voor 2 dagen!

Liefs xxx

• 07 Juli 2011 - 05:28

Denise:

Nan! Heel leuk je reisverhaal te lezen over de Uluru! Heel jammer voor je met die vertragingen maar zolang je maar alles kan zien wat je wilt toch.. En anders gewoon nog n keer terugkomen in Aus! Heel benieuwd naar je foto's en de rest van je reis! Happy travels!! Xx Denise

• 10 Juli 2011 - 09:44

Helma:

Hoi, das allemaal erg enerverend zeg! Nog veel plezier verder en alvast een goede thuisreis toegewenst. Liefs uit Leiden.

• 13 Juli 2011 - 11:43

Alex:

Hehe eindelijk een reactie van je vader.... Zit hier saai achter m'n buro aan het werk, terwijl jij de meest spannende dingen beleeft! Wat heb ik verkeerd gedaan??
    Geweldig leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en een compliment hoe je het beschrijft. Het leest heel lekker weg. Kan niet wchten op de volgende update.
    Heel veel plezier daar en tot gauw!!
    Kus
    Papa

• 13 Juli 2011 - 17:36

Lieke:

hee Nanneke, wat een toestanden met die vertragingen, jammer dat je een dag verliest, maar ja het is niet anders. Goh wat maak je weer een boel mee. Spannend allemaal hoor, geniet er lekker van en nog heel veel plezier! Dag meissie, tot gauw! dikke kus, mam

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Nanda

Sydney 2011 Dag lieve vrienden, vriendinnetjes, familie & kennissen, Na alle leuke reacties op mijn blog toen ik in London zat, kom ik er nu eigenlijk niet meer onderuit, er gaat weer een blog bij gehouden worden! Dit keer vanuit het verre en warme Sydney en ik ga jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen down under. Ik mag hier een halfjaar lang vertoeven om mijn tijd te vullen met zon, zee, strand, uitgaan, winkelen, mooie natuur, lekker eten en hopelijk leuke mensen. Een bijkomend puntje is dat ik af en toe ook nog stage loop. Ik ben de nieuwe marketing & pr assistent van de 8 hotel group en ga tot 1 juli op het hoofdkantoor werken. Daarna heb ik nog 4 weken de tijd om hoogst waarschijnlijk de east coast te gaan bekijken :D Jullie worden vriendelijk, doch dringend, verzocht om de komende tijd berichten achter te laten zodat ik me niet helemaal alleen voel in Sydney :P Enjoy xxx London 2009 Ladies and gentleman, Vanaf 23 augustus verblijf ik voor 5,5 maand in Londen! Naast lekker eten, veel wijntjes drinken ( binnen in de pub, het blijft londen - regen regen) en winkelen moet ik toch ook echt aan de bak. Mocht je geinteresseerd zijn in wat ik dagelijks uitvreet in dat rainy london kun je deze waarbenjij checken, en een leuk commentaartje achter laten natuurlijk;) Liefs!

Actief sinds 31 Juli 2009