The surfers feeling - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu The surfers feeling - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu

The surfers feeling

Door: Nanda Slootweg

Blijf op de hoogte en volg Nanda

15 Juli 2011 | Australië, Noosa Heads

Na een lange reis kwam ik eindelijk aan in Byron Bay, mijn tweede stop :) Het begon al goed met 22 graden en strak blauwe lucht. Bij de busstop besloot ik naar Aquaries te gaan, een hostel dat me door meerdere mensen werd aangeraden en ik wist dat ze kamers vrij hadden maar had nog niks geboekt want wilde misschien ook wel naar Nomads. Uiteindelijk dus toch Aquarius en mn kamer was pas in de middag klaar dus ik besloot naar het strand te gaan om aan mn kleurtje te werken. Byron Bay is een super leuk stadje waar echt dat surf sfeertje hangt en iedereen is super relaxed. Het strand is ook mooi, vet goede surf golven! Uiteraard viel ik in slaap en zat t met dat kleurtje wel goed :p (geen zonnebrand, verbaasd niemand ben ik bang) 's middags ging ik inchecken en heb de rest van de dag rustig mn fotos geupload en gebackuped. In Aquarius hebben ze elke avond gratis meals, en we gingen met een aantal mensen van de kamer naar beneden om te eten. Tijdens het eten is het ook happy hour, dus het hele hostel zit dan beneden. Die avond at ik goulash, met vreemd smakende stukken vlees (a) daarna besloten we drink spelletjes met goon te gaan doen, en goon is suuuuper vies (op het pak staat bijna altijd: could contain fish eggs... Lekkeeeerrrrr) moet eerlijk bekennen dat ik die avond een burn out avond had, was zooo moe! De volgende dag heb ik samen met 2 meiden van de kamer een wandeltocht naar de lighthouse gemaakt, het was best warm dus een goede workout ;) we hebben ook nog wat dolfijnen gespot in de zee tijdens de wandel omhoog. Daarna zijn we aan het strand gaan liggen en 's avonds mocht ik nog een keer een gratis meal, pasta! Om half 10 ging ik met de bus naar Noosa, via Brisbane. De bus zou aankomen rond 00.30, en vertrekken naar Noosa om 7.00 's ochtends. Het plan was om in Brisbane te slapen, in de terminal. Bleek die gesloten te zijn! Ik ging echt niet buiten wachten, zo'n andere jongen deed dat wel. Ik een hostel gebeld in de buurt en ze hadden nog plek. Ik daar naartoe, kon ik mijn Blackberry niet meer vinden.. Ik compleet in de stress, die jongen achter de receptie verklaarde me helemaal voor gek en dacht op een moment zelfs dat ik dacht dat hij hem gestolen had :p dus ik terug naar de terminal, had die jongen hem gelukkig gevonden, ik had hem laten liggen. Toen ging ik weer terug naar het hostel en lag om 2 uur in bed, en om 6 uur moest ik er weer uit. Het was super koud in het hostel en had geen deken en werd telkens wakker omdat ik dacht dat ik mn bus gemist had :p die nacht heeft me 30 dollar gekost.. Wat een ellende!
Gelukkig ben ik goed aangekomen in Noosa de volgende ochtend.
Ik verbleef in Flashpackers, hoorde van meerdere mensen dat dat een goed hostel was, het hotel had goede reviews en de website zag er prima uit. Ik wist nog niet zeker of ik er 1 of 2 nachten wilde blijven, want het was een duur hostel en het lag aan de bus, of de tijden uit kwamen. Toen ik aankwam was ik lichtelijk verrast, het hostel was super mooi! Het was een huis, super nieuw en modern, de kamer was zo netjes, de badkamer had zelfs een regen douche en internet en ontbijt waren gratis! Ik heb gelijk de bus gecheckt en nog een nacht erbij aangeplakt. Daarna ging ik alweer naar het strand want het weer was wederom goed. 'S avonds ontmoette ik wat leuke mensen, en we besloten te gaan stappen in de Nomads bar. Die sluit al om 12 uur dus we waren vet vroeg weer thuis, wat ik niet heel vervelend vond en kroop lekker in mn bedje. De volgende dag ging ik samen met 2 kamergenootjes de coastal walk doen, langs allemaal super mooie stranden, en natuurlijk gingen we zelf ook nog even op een strand liggen. 'S avonds hadden we een wine & cheese avond, wat beter klinkt dan het was, maar het was heel gezellig! Het leuke aan Noosa was dat er super veel mensen zaten die ook Fraser Island gingen doen, de tour die ik na Noosa zou gaan doen. Die avond heb ik lekker rustig aan gedaan want zou de volgende dag naar Fraser Island gaan.. Al met al vond ik Byron leuker dan Noosa, maar het hostel in Noosa was 10x beter :p moet wel zeggen dat de stranden allemaal een beetje hetzelfde zijn, en t gaat vooral om het partyen..

Ben trouwens bang dat de fotos nog niet zo hard opschieten, internet is echt te langzaam, dus die komen als ik thuis ben! Zal als ik op een laptop zit de link van mn facebook albums toevoegen zodat jullie die fotos kunnen zien :)

Tot snel allemaal!! xxx

  • 16 Juli 2011 - 13:03

    Grootvader Groenhof:

    Hallo grote kleindochter,
    Jouw reisverslagen zijn hier met belangstelling gelezen.Dat er tot nu toe geen reactie is geweest komt deels doordat de computer is gecrasht waardoor er veel verloren is gegaan.Wel geleerd, dat je je goed weet te redden, maar dat vermoeden bestond al ! Verder geconstateerd dat jij een strandfreak bent blijkbaar en dat was wat minder bekend.
    Zondag, 10 juli j.l. waren ze van Ooievaarsweg 1 met z'n vieren hier. We hadden een gezellige dag.
    Intussen komt de dag van jouw "repatriëring" in zicht, hebben we begrepen. Goede reis toegewenst, blijf goed op jezelf passen en hopelijk zien we elkaar gauw .
    Alle liefs van hier !
    Ann en opa

  • 18 Juli 2011 - 11:56

    Manon:

    Hey meis, wat leuk om je verhalen te lezen. Weet precies waar je bent en wat je doet. Echt gaaf! Je laatste week gaat alweer in of niet? We gaan snel meeten om bij te kletsen....wij hebben ook nog maar anderhalve week (we zitten nu op Phuket en gaan nog 3 andere eilanden bezoeken om lekker bij te bruinen :P) Geniet er nog van!! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Nanda

Sydney 2011 Dag lieve vrienden, vriendinnetjes, familie & kennissen, Na alle leuke reacties op mijn blog toen ik in London zat, kom ik er nu eigenlijk niet meer onderuit, er gaat weer een blog bij gehouden worden! Dit keer vanuit het verre en warme Sydney en ik ga jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen down under. Ik mag hier een halfjaar lang vertoeven om mijn tijd te vullen met zon, zee, strand, uitgaan, winkelen, mooie natuur, lekker eten en hopelijk leuke mensen. Een bijkomend puntje is dat ik af en toe ook nog stage loop. Ik ben de nieuwe marketing & pr assistent van de 8 hotel group en ga tot 1 juli op het hoofdkantoor werken. Daarna heb ik nog 4 weken de tijd om hoogst waarschijnlijk de east coast te gaan bekijken :D Jullie worden vriendelijk, doch dringend, verzocht om de komende tijd berichten achter te laten zodat ik me niet helemaal alleen voel in Sydney :P Enjoy xxx London 2009 Ladies and gentleman, Vanaf 23 augustus verblijf ik voor 5,5 maand in Londen! Naast lekker eten, veel wijntjes drinken ( binnen in de pub, het blijft londen - regen regen) en winkelen moet ik toch ook echt aan de bak. Mocht je geinteresseerd zijn in wat ik dagelijks uitvreet in dat rainy london kun je deze waarbenjij checken, en een leuk commentaartje achter laten natuurlijk;) Liefs!

Actief sinds 31 Juli 2009
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 21645

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 08 Januari 2015

Backpacken in Azie

03 Februari 2011 - 27 Juli 2011

Stage @ Sydney

23 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Stage @ London

Landen bezocht: