Australië van onder naar boven - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu Australië van onder naar boven - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu

Australië van onder naar boven

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

18 Juni 2011 | Australië, Sydney

Het is alweer een tijdje geleden maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zoveel interessants heb gedaan de laatste tijd dus ik wilde even wachten totdat ik mijn tours geboekt had. Wat ik gisteren heb gedaan en het wordt super vet!

Vrijdag 1 juli is mijn laatste stagedag (ja, over twee weken..!) en zaterdag 2 juli spring ik gelijk in alle vroegte in het vliegtuig naar Uluru, Ayers Rock om een driedaagse outback tour te doen. We beginnen in Uluru en pakken een aantal mooie plekken van de outback mee en ’s avonds slaap ik in een swag midden in de outback onder de sterren.. Hoe vet :D Minder is wel dat t in de winter soms vriest ’s nachts in de outback, dus die beter zijn die swags daar tegen bestand anders worden het twee lange nachten :p De tour eindigt 4 juli in Alice Springs, en ik vlieg pas de 6e terug dus heb een dag om Alice Springs te bekijken. Ik hoorde wel dat het best gevaarlijk is daar, aangezien er allemaal drugs verslaafde Aboriginals rondlopen (en ik maar denken dat ze heel aardig en gezellig waren maar het tegendeel is waar, ze zijn 10e rangs burgers zo ongeveer)
6 Juli vlieg ik dus terug naar Sydney via Melbourne om de bus te pakken naar Byron Bay waar ik een paar dagen blijf en vervolgens ga ik door naar Noosa om ook een paar dagen te blijven.
Vervolgens ga ik naar Hervey Bay om de oversteek naar Fraser Island te maken waar ik een 3 daagse jeep safari ga doen en 2 nachten op de camping in Fraser Island overnacht. (gezellig tussen de Dingo’s) Dan blijf ik 1 dag in Hervey Bay en pak ik ’s avonds 16 juli de bus naar Airlie Beach om 3 dagen rond te zeilen tussen de eilanden van de Whitsundays. Ik verblijf dan nog 1 nacht in Airlie Beach en ga de 20e in de bus naar Cairns en dat is de laatste stop van mijn reis. Ik verblijf daar vier dagen, waarvan ik 2 dagen iets ga doen en 1`volledige dag alleen maar in de zon ga liggen.. 24 Juli vlieg ik terug naar Sydney om 25 Juli naar Nederland te vliegen..
Jullie begrijpen vast dat ik er ontzettend veel zin in heb en ik eigenlijk geen zin meer heb om nog 2 weken stage te lopen en gewoon direct in het vliegtuig te springen.

Gisteren ben ik met een meisje uit Sydney voor het eerst naar de Opera Bar geweest, en dat al na 4,5 maand, en het was super gezellig :) Later zijn we pannekoeken gaan eten bij pancakes on the rocks en eindigden we met een cocktail bij de Argyle (op kosten van haar baas, hulde) En vandaag is het voor het eerst sinds langere tijd best een beetje warm! De zon schijnt hier op zich wel vaak, maar t waait heel hard, en de wind komt uit de Snowy Mountains en is koud! Vandaag is het windstil en ik heb zo’n gevoel dat de zon weer wat meer kracht krijgt.. Laten we het hopen, want mijn kleurtje is compleet weg, zo kan ik natuurlijk niet naar Nederland ;)

Vorige week is de jongen die mij gaat overnemen op het werk aangekomen, hij heet Vincent en komt uit Frankrijk en hij neemt al mijn taken over op het werk wat betekent dat ik eigenlijk een beetje chill, wat fijner klinkt dan het is want de dagen gaan langzaam :p. Stiekem vind ik het toch raar dat ik hier over twee weken niet meer werk, en de eerst komende paar jaar ook niet meer naar Australie ga.. (je weet het nooit natuurlijk maar ik acht de kans klein)
Toch vind ik het ook wel weer leuk om naar huis te gaan, ik verwacht jullie allemaal de 27e op Schiphol, om 5.55 sharp, mooie tijd dacht ik zo.

Duim allemaal voor me dat ik mijn stageverslag op tijd af krijg (dinsdag is de deadline) en tot snel! xxx

  • 18 Juni 2011 - 12:02

    Michelle Meijer:

    Klinkt super! Je hebt iig de belangrijkste dingen aan de oostkust uitgekozen! Heel veel plezier!!

  • 18 Juni 2011 - 13:55

    Lieke:

    Het klinkt allemaal geweldig Nan! Wat goed dat je in Cairns wat meer tijd hebt genomen om dingen te zien en wat relaxter terug kan vliegen.
    Veel plezier en pas goed op jezelf!
    Maar...eerst nog even je stage afronden, kan me voorstellen dat het gek is om daar niet meer rond te lopen.
    Ik vind het ook wel heel fijn als je weer naar huis komt!
    Dikke kussen, mam

  • 19 Juni 2011 - 14:25

    Stephanie:

    Schatje ik ben zo jaloers hoop voor je dat je geen last heb van overstromingen.

    Luister goed naar je gisden in de outback zo min mogelijk kleren in je swag is serieus waar, krijg je het super HEET! O, en heb je een muts ofzo want je hoofd wordt wel koud want die ligt namelijk gewoon in de buitenlucht ;)

    Welke boot/tour ga je doen in de whitsundays?

    Veel plezier xx

  • 19 Juni 2011 - 23:17

    Nanda:

    Neeee heb geen muts? Haha, mss even aanschaffen? En what about die thorny devils? Zijn ze gevaarlijk? Ik vind ze eng, haha ik schijt m nu al gek! Ga met de metador ofzo? Iets met een m :p xxx

  • 21 Juni 2011 - 19:26

    Alex:

    Heey Nanneke,
    Een wat trage reaktie maar niet minder gemeend. Wat een mooi reisplan! Volgens mij wordt het een supervakantie. Is een paar dagen Zandvoort aan Zee toch wat minder uitdagend. Geniet er maar lekker van, je hebt er had voor gewerkt.
    Cheers mate! See you soon!
    Fat kiss

  • 26 Juni 2011 - 07:04

    Helma:

    Heel veel plezier op je tocht naar Alice Springs en langs de Oostkust! 5.55 uur op Schiphol gaat 'm niet worden....Wij zijn de 27ste met vakantie, wel jammer, maar we horen je verhalen graag later. Groetjes uit Leiden.

  • 26 Juni 2011 - 07:07

    Helma:

    Oh ja, en slaap lekker in Ayers Rock!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nanda

Sydney 2011 Dag lieve vrienden, vriendinnetjes, familie & kennissen, Na alle leuke reacties op mijn blog toen ik in London zat, kom ik er nu eigenlijk niet meer onderuit, er gaat weer een blog bij gehouden worden! Dit keer vanuit het verre en warme Sydney en ik ga jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen down under. Ik mag hier een halfjaar lang vertoeven om mijn tijd te vullen met zon, zee, strand, uitgaan, winkelen, mooie natuur, lekker eten en hopelijk leuke mensen. Een bijkomend puntje is dat ik af en toe ook nog stage loop. Ik ben de nieuwe marketing & pr assistent van de 8 hotel group en ga tot 1 juli op het hoofdkantoor werken. Daarna heb ik nog 4 weken de tijd om hoogst waarschijnlijk de east coast te gaan bekijken :D Jullie worden vriendelijk, doch dringend, verzocht om de komende tijd berichten achter te laten zodat ik me niet helemaal alleen voel in Sydney :P Enjoy xxx London 2009 Ladies and gentleman, Vanaf 23 augustus verblijf ik voor 5,5 maand in Londen! Naast lekker eten, veel wijntjes drinken ( binnen in de pub, het blijft londen - regen regen) en winkelen moet ik toch ook echt aan de bak. Mocht je geinteresseerd zijn in wat ik dagelijks uitvreet in dat rainy london kun je deze waarbenjij checken, en een leuk commentaartje achter laten natuurlijk;) Liefs!

Actief sinds 31 Juli 2009
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 21627

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 08 Januari 2015

Backpacken in Azie

03 Februari 2011 - 27 Juli 2011

Stage @ Sydney

23 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Stage @ London

Landen bezocht: