Complaints, Fireworks & Hangovers - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nanda - WaarBenJij.nu Complaints, Fireworks & Hangovers - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nanda - WaarBenJij.nu

Complaints, Fireworks & Hangovers

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

01 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Gelukkig nieuwjaaar! Hopelijk hebben jullie allemaal een goede jaarwisseling gehad en is iedereen het jaar net zo goed begonnen als ik, met champagne en een vette party..

Ik ben de feestdagen prima doorgekomen, ik verbleef met kerst in het hotel want ik had beide dagen early shift en eerste kerstdag rijdt er geen openbaar vervoer dus dit was de beste optie. Kerstmiddag zijn Renushka en ik naar Dirty Dancing geweest, en het was echt geweldig!:D s Avonds heerlijk uiteten geweest en wijntjes gedronken en niet al te laat naar bed gegaan want we moesten allebei om 8 uur werken. Ook wat kadootjes betreft ben ik totaal niet overgeslagen, heb een cupcake kookboek gekregen, gossip girl seizoen 2, een a&f shirt en van lieve renushka een tommy hilfiger geurtje! Ondanks dat vond ik nog steeds heel erg jammer dat papa en mama en rick niet konden komen ivm de cancellations van de eurostar.. Dus nu heb ik hier nog een hele berg met kadootjes voor hen!
Mijn shift op kerstdag begon al een beetje dubieus, want er was in het hele hotel GEEN WARM WATER. Dit zorgde natuurlijk voor heel veel klachten, we zijn een 4 sterren hotel en het is kerst. Toen engeneering eindelijk een poging ging wagen om het te reparen hebben ze de buis van het warme water open laten staan en daardoor kwam er gigantisch veel stoom vrij en ging het brandalarm af. Gelukkig handelde de receptie snel en konden we een evacuatie voorkomen ;) Helaas konden we niks doen aan de stroom klachten die volgden. Omdat er geen verkeer was sliep bijna het voltallige peroneel in het hotel dus was het s avonds erg gezellig. S Avonds rond 9 uur besloot ik even bij Michelle langs te gaan om een sigaretje te gaan roken, ze had immers toch een rokers kamer. Ik had mijn sigaret nog niet aangestoken of het brandalarm ging af, voor de tweede keer deze dag, en deze keer for real. Dus michelle en ik op mn sloffen naar beneden sprinten richting de receptie want als je in het hotel bent (ookal ben je niet aan het werk) en het brandalarm gaat af moet je mee helpen evacueren. Dus toen hebben we om half 10 s avonds, kerst avond het hotel staan evacueren. En de volgende dag was er weer geen warm water. Kortom mijn shiften met kerstmis waren echt onvergetelijk hah!
Een paar dagen daarna hadden Renushka, ik en een andere collega van me een make up sessie geregeld door het hotel, om onze kennis over make up te verbreden. Anyway, toen ze me zo mooi had opgemaakt wilde ik bijna alle producten hebben dus heb die winkel die dag 70 pond gedoneerd, super.
Gisteren was het natuurlijk oud en nieuw, en die grapjassen van Marble Arch hadden me late en 1 januari early gegeven. Eigenlijk wilde ik natuurlijk wel vuurwerk zien, hoe vaak ben je nou met oud en nieuw in Londen? Sabine, Michelle en ik zouden pas om 11 uur klaar zijn en om je dan nog helemaal te gaan omkleden duurt uren dus ondertussen gebruikten wij onze 10 minutes break om make up op te doen, zwarte panty aan te doen etc etc. Zo druk was het toch niet. Heb ondertussen ook nog wat internationale telefoontjes gepleegd waar Devrim later niet zo blij mee was, maar ik heb wel mijn officiële einddatum laten vast zetten, 22 januari is mijn laatste werkdag en 25 januari kom ik naar huis! Toen om 11 uur de night shift binnen kwam zijn we als gekken naar boven gesprint om ons om te kleden, ons door de mensenmenigte te beuken en hopelijk nog iets te kunnen zien van het vuurwerk bij London Eye. Het leek een uitzichtloze situatie, totdat ik me bedacht dat Laura in Charing Cross zit, bijna naast London Eye. Dus ik Laura bellen, maar t werd allemaal moeilijk om dat te regelen ivm security van t hotel en de politie. Uiteindelijk zijn we via een andere connectie toch nog binnen gekomen en het vuurwerk bij London Eye was echt prachtig! Er werd meteen met allemaal champagne gespoten, dus meteen was mijn make-up verpest. Daarna zijn we lekker door gaan partyen en lag ik om half 4/4 uur in bed en vanochtend ging mijn wekker weer on half 7. Jullie begrijpen, ik val om van de slaap en ga zometeen ook echt even een uurtje pitten en dan een dvdtje kijken ofzo.

Helaas nu alle geweldige kerst en oud en nieuw taferelen voorbij zijn (in het hotel is geen kerstversierinkje te vinden en van t weekend worden de lichten op oxford street weggehaald) betekend het ook dat ik weer een beetje terug moet naar mijn oude leventjes. Ik kan geen dure aankopen meer doen (Guess tas bijvoorbeeld) onder het mom van: ach het is bijna kerst! Of: Ach kerst is toch nog maar net voorbij! Die kunnen nu echt niet meer, ook het eten mag wel weer wat gezonder worden, maar ondanks dat vergeet ik vooral niet te genieten van mijn laatste 3 weken, helemaal niet aangezien er een staff christmas party in het vooruitzicht is. Ik verveel me nooit in Londen.

Tot over een paar weekjes!

xxxxx

  • 02 Januari 2010 - 20:18

    Ilaisa Philipsen:

    Mooi samengevat aan het einde! Inderdaad, in London verveel je je nooit!! :D
    Toch wel fijn dat er een einddatum is afgesproken! Dat is ook leuk om naar uit te kijken ;)

  • 02 Januari 2010 - 21:21

    Lieke:

    ondanks de toestanden in het hotel heb je zo te lezen toch een leuke oud en nieuw gehad, gelukkig maar! en nee, in London zul je je noooit vervelen!!!!
    hele dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Stage @ London

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2010

Optimaal genieten van de laatste paar dagen

01 Januari 2010

Complaints, Fireworks & Hangovers

18 December 2009

Happy Things

18 November 2009

Just any other day

02 November 2009

Autumn Niceness
Nanda

Sydney 2011 Dag lieve vrienden, vriendinnetjes, familie & kennissen, Na alle leuke reacties op mijn blog toen ik in London zat, kom ik er nu eigenlijk niet meer onderuit, er gaat weer een blog bij gehouden worden! Dit keer vanuit het verre en warme Sydney en ik ga jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen down under. Ik mag hier een halfjaar lang vertoeven om mijn tijd te vullen met zon, zee, strand, uitgaan, winkelen, mooie natuur, lekker eten en hopelijk leuke mensen. Een bijkomend puntje is dat ik af en toe ook nog stage loop. Ik ben de nieuwe marketing & pr assistent van de 8 hotel group en ga tot 1 juli op het hoofdkantoor werken. Daarna heb ik nog 4 weken de tijd om hoogst waarschijnlijk de east coast te gaan bekijken :D Jullie worden vriendelijk, doch dringend, verzocht om de komende tijd berichten achter te laten zodat ik me niet helemaal alleen voel in Sydney :P Enjoy xxx London 2009 Ladies and gentleman, Vanaf 23 augustus verblijf ik voor 5,5 maand in Londen! Naast lekker eten, veel wijntjes drinken ( binnen in de pub, het blijft londen - regen regen) en winkelen moet ik toch ook echt aan de bak. Mocht je geinteresseerd zijn in wat ik dagelijks uitvreet in dat rainy london kun je deze waarbenjij checken, en een leuk commentaartje achter laten natuurlijk;) Liefs!

Actief sinds 31 Juli 2009
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 21637

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 08 Januari 2015

Backpacken in Azie

03 Februari 2011 - 27 Juli 2011

Stage @ Sydney

23 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Stage @ London

Landen bezocht: