Autumn Niceness - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nanda - WaarBenJij.nu Autumn Niceness - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nanda - WaarBenJij.nu

Autumn Niceness

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

02 November 2009 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het begint hier nu echt herfst te worden, overal waar je loopt sta je tot je knieën in de bladeren, het waait meer (de bladeren zijn ook echt van de ene op de andere nacht van de boom gevallen) en het regent meer. Nou ben ik helemaal geen herfst mens, maar ik moet zeggen dit is toch wel erg mooi!
Vorige week waren papa en mama een paar dagen in London, was echt super gezellig! De eerste dag heb ik ze rond 1 uur opgepikt (had super lekkere cupcakes meegenomen) en zijn we naar hun het hotel gegaan. Daarna zijn we naar mijn kamertje gegaan en heb ik ze even al mijn nieuwe aanwinsten laten zien ;) Gelukkig vonden ze mijn kamer leuk. Toen zijn we gaan winkelen op Oxford Street, is de Starbucks natuurlijk weer gesponsord en hebben we wat gegeten bij de Tower Bridge. Een propvolle dag, maar erg leuk! De volgende dag zijn we gaan High Tea-en in het Britisch Museum. We kregen allemaal een potje thee en een etagaire vol met lekkere hapjes, die High Tea ga ik zeker onthouden dus. De laatste dag stond ik al om half 10 bij ze voor de stoep (vraag me niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen) en hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan omdat ze al om 12 uur met de bus gingen. Het afscheid viel me best mee, maar vond het wel weer raar dat ze weg waren. Toen ging ik maar eenzaam en alleen in de Starbucks mijn hot chocolat with caramel drinken en een muffin:P want hoefde pas om 3 uur te werken, totdat een collega belde of ik even bij haar kwam chillen :P Het goede nieuws is, dat ze in december alweer komen!
Die week erna heb ik eindelijk mijn 4 week en 8 week review gehad (in 1 dat wel, zit hier al ruim 8 weken, dat terzijde) en de manager was erg positief! Op dat moment erg goed natuurlijk, maar nu doet iedereen weer zo achterlijk op die stage, ik snap er helemaal niks van! Heb soms het idee dat de manager twee gezichten heeft, de leuke en vriendelijke manager en de grootste bitch die ik ooit heb meegemaakt die niks leuker vindt dan je belachelijk te maken voor de rest van je andere collega’s. Ben er opzich best klaar mee, iedereen doet zijn best, en er zijn echt dagen dat je moet overleven daar anders maken ze je af. You always have to watch your back, zeg maar..
Een paar dagen terug hebben Renushka en ik mee gedaan aan de wedstrijd pumpkin carving, ivm halloween, elke afdeling moest een pumpkin maken en de last van ons afdeling lag op onze schouders ;) Moet wel eerlijk bekennen, dat valt nog vies tegen, dat carving :P En daar komt bij dat we maar een paar uur hadden om dat te roggelen haha!
En dit weekend is Sylke hier! Het is echt super gezellig, donderdag is ze aangekomen, ze had een perfecte timing want ze was tegelijk met mijn pauze in het hotel ;) Zijn we even lekker een broodje gaan halen en het was echt super leuk om haar weer te zien! Moest eigenlijk tot 3 uur werken, maar om 10 voor drie kwamen er 235982374 noorwegers die een boeking hadden voor 11 kamers terwijl er maar 10 in het systeem stonden, iedereen moest zo’n register card invullen, op elke kamer moest ik een authorisatie doen, kortom DRAMA. Toen moest ik ook nog wat dingen in het systeem posten mijn geld tellen, dus half 5 was ik klaar :) Heel fijn. Die dag kwam Devrim naar mij en Renuschka toe en heeft hij ons zomaar in een quiz gepraat die die avond zou plaats vinden :p Dus ik sylke mee slepen naar die quiz, en die was echt vet moeilijk! Ons team heeft vet verloren haha! Vrijdag moest ik werken van 11 tot 7, en s avonds hadden we een karaoke avond! Devrim had het georganiseerd, en ik heb er niet heel erg veel hoge verwachtingen van, maar het was echt super leuk, de wijn vloeide rijkelijk (devrim betaalde, je hoefde maar met je ogen te knipperen of er stonden opeens 2 nieuwe flessen bij) en iedereen heeft zijn gouden stem ten horen gebracht.
De volgende dag was ik eindelijk vrij en het was Halloween! Dacht dat het echt Amerikaans was, maar die Engelsen weten er ook wel raad mee. We hebben lekker uitgeslapen. Heerlijk ontbeten en toen hadden we some major shopping to do. En dat is gelukt, ik heb natuurlijk weer veel te veel geld uit gegeven aan twee jurkjes en een blousje, wat ik helemaaaal niet nodig heb, maar gewoon super mooi vond! Shame on me.. S avonds zijn we naar een restaurantje geweest in een zijstraat van Regent Street, en we dachten dat we naar een ander restaurantje gingen maar we zijn het verkeerde restaurant binnen gelopen, een marrokaans restaurant. En het was zo lekker! We begonnen met falafel, kip, kofta, en een salade, daarna een heerlijk chocolade en aardbeientaartje, en een cocktail na! Top avond, dat sowieso. Aangezien het Halloween was vonden we toch wel dat we een enge film moesten kijken dus we hebben Solstice gekeken. Opzich een goed verhaal, alleen het einde slaat helemaal nergens op, erg jammer. Rond 12 uur hebben we de bus gepakt naar de stad en zijn we gaan stappen in het oude vertrouwde Zoobar, wat zo mega druk was! Heel veel verkleden mensen, maar ook (gelukkig want ik behoorde tot die categorie) normaal geklede mensen.
De dag erna hebben we weer uitgeslapen, hebben we ontbeten met chips en chocoladekoekjes, Gossip Girl gekeken, toen misselijk in de bus gestapt en hebben we alle toeristische hotspots bekeken. Big ben, Tower Bridge, London Eye. In een pub gegeten, fish & chips natuurlijk, en we kregen een gigantisch stuk chocoladetaart na! Veel te groot voor onze al driekwart gevulde magen natuurlijk, maar hij was lekker. Ook zijn we nog even binnen gehopt bij het filmmuseum, erg leuk om een keer te zien! We mochten ook voor de kinderprijs naar binnen, dat hielp ook mee aan de leukheid, geld besparen is altijd leuk haha! Zondag avond is hier ook een leuke stapavond dus we hebben Laura gebeld en zijn naar de Oneils gegaan. Daar was een of ander live bandje, en het was erg gezellig. Heb ook weer de nodige contacten opgedaan met dronken engelsen ;)
Vandaag gaat Sylke alweer naar huis helaas:(, begint voor mij het werk leven weer (tot donderdag gelukkig, dan ben ik alweer vrij) maar er staan ook leuke dingen in het verschiet zoals Steffie en Britt die langskomen, collega’s die nog langs gaan komen en papa, mama en rick!
Love, xxx

  • 02 November 2009 - 12:00

    Ilaisa Philipsen:

    Hee Nanda!

    Ik volg je nog.. haha! Leuk verhaal! Tof hè, als mensen langs komen.. dan gaat de tijd zo snel!! Die twee kanten van de receptiemanagers klinken heeeeel herkenbaar. Good luck ;)
    Heel veel plezier nog daar en gewoon door gaan met winkelen want dan heb je tenminste iets wat ze in NL niet dragen! :D

    Liefs!!

  • 02 November 2009 - 17:47

    Stephanie:

    Ooooooooooh yes, here i come!!

  • 06 November 2009 - 13:32

    Mirka:

    Oh het klinkt echt zo geweldig daar! Wat doe je daar ontzettend veel zeg! ik ben zo benieuwd hoe het daar is! Ik komt binnenkort een verassing voor je aan wacht maar af ;).

  • 06 November 2009 - 19:25

    Lieke:

    leuk he, in december zijn we er al weer!!!
    shop jij maar lekker hoor! ik kom je nieuwe aanwinsten wel bekijken!
    kussss!!!!

  • 07 November 2009 - 17:51

    Alex:

    Zijn we al weer zo lang weg?? Ben al weer aan het aftellen voor de volgende keer. Hou je haaks en prop die domme toeristen maar vol met upgrades!
    Kus :-)

  • 10 November 2009 - 07:27

    Anneloes De Jong:

    Love!

    Het klinkt allemaal weer amazing (zoals de wannabe Engelsen hier zouden zeggen ;) ) wat je beleeft!

    M'n operatie is goed gegaan! Heb nu niet meer zo'n pijn. Moet alleen afwachten of het nu dicht groeit of niet. Moet de 27ste terug naar de KNO arts en dan zal ik het wel weer zien :)

    Met jou gaat alles ook goed zo te lezen! Enjoy het nog even en ik spreek je weer!

    Dikke kus,
    Loes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Stage @ London

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2010

Optimaal genieten van de laatste paar dagen

01 Januari 2010

Complaints, Fireworks & Hangovers

18 December 2009

Happy Things

18 November 2009

Just any other day

02 November 2009

Autumn Niceness
Nanda

Sydney 2011 Dag lieve vrienden, vriendinnetjes, familie & kennissen, Na alle leuke reacties op mijn blog toen ik in London zat, kom ik er nu eigenlijk niet meer onderuit, er gaat weer een blog bij gehouden worden! Dit keer vanuit het verre en warme Sydney en ik ga jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen down under. Ik mag hier een halfjaar lang vertoeven om mijn tijd te vullen met zon, zee, strand, uitgaan, winkelen, mooie natuur, lekker eten en hopelijk leuke mensen. Een bijkomend puntje is dat ik af en toe ook nog stage loop. Ik ben de nieuwe marketing & pr assistent van de 8 hotel group en ga tot 1 juli op het hoofdkantoor werken. Daarna heb ik nog 4 weken de tijd om hoogst waarschijnlijk de east coast te gaan bekijken :D Jullie worden vriendelijk, doch dringend, verzocht om de komende tijd berichten achter te laten zodat ik me niet helemaal alleen voel in Sydney :P Enjoy xxx London 2009 Ladies and gentleman, Vanaf 23 augustus verblijf ik voor 5,5 maand in Londen! Naast lekker eten, veel wijntjes drinken ( binnen in de pub, het blijft londen - regen regen) en winkelen moet ik toch ook echt aan de bak. Mocht je geinteresseerd zijn in wat ik dagelijks uitvreet in dat rainy london kun je deze waarbenjij checken, en een leuk commentaartje achter laten natuurlijk;) Liefs!

Actief sinds 31 Juli 2009
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 21630

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 08 Januari 2015

Backpacken in Azie

03 Februari 2011 - 27 Juli 2011

Stage @ Sydney

23 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Stage @ London

Landen bezocht: