Finally arrived in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu Finally arrived in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu

Finally arrived in Sydney

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

05 Februari 2011 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Hier zit ik dan, in Sydney, op ons dakterras, met 37 graden, en het is nog maar 11 uur s ochtends (a)
Mijn vlucht is goed gegaan, was alleen wel echt een lange reis!

Donderdag hebben papa, mama, Rick, Larissa, Melanie, Maaike en Sanne mij uitgezwaaid op schiphol, en dat was niet leuk :( Ga iedereen echt heel erg missen!
Na het afscheid vloog ik met KLM naar Bali, met een stop op Singapore om van personeel te wisselen. Alles ging goed totdat ik in Bali kwam, ik vlieg nooit meer via Bali. Ze hebben op dat vliegveld nog nooit van airco gehoord volgens mij, zweette me dood! Toen ik daar aan kwam moest ik een visum kopen, die gaf mij het recht te landen in Bali. Ik vond dit nogal achterlijk, aangezien ik toch doorvlieg naar Australie.. Kwam er niet onder uit en mocht even lekker 26 dollar neerleggen. Vervolgens moest ik door twee security checks, en moest ik een heel papier invullen over hoelang ik in Indonesie bleef, en moest mijn adres invullen enzo. Na 100 pogingen begrepen ze eindelijk dat ik naar Australie ging doorvliegen en ik dat dus niet kon invullen. Toen moest ik mezelf opnieuw inchecken voor de vlucht naar Sydney, en dan word je dus helemaal buiten om geleid, langs allemaal restaurantjes en winkeltjes, heel raar! En lekker nutteloos om voor die tijd twee security checks te doen.. Hoe dan ook,. heb mezelf ingecheckt maar niemand wist of mn bagage wel goed mee ging naar het vliegtuig richting sydney. Uiteindelijk is alles goed gekomen en weer 3 checks later zat ik in het vliegtuig naar Sydney.

En nu dus op mijn kamer. Die echt vreselijk is al zeg ik het zelf.. Ben natuurlijk wel een beetje verwend doordat ik een eigen kamer in londen had, maar toch.. Momenteel zijn er ook nog twee andere jongens, en dat is opzich niet zo erg, maar het is een beetje wennen allemaal en heb snel sociale afleiding nodig (a)

Daaaaag xxxxx

  • 05 Februari 2011 - 07:54

    Britt:

    Nan!!!! Je bent er!!!!! Wat goed!!!!
    Wat achterlijk van Bali inderdaad ook zeg. Das dan wel meteen ook een slecht begin. Maar je hebt je er goed doorheen geslagen en zelfs je bagage ;)
    Kan me voorstellen dat t allemaal erg wennen is.

    Heel veel succes en plezier!!

    Kus Britt

  • 05 Februari 2011 - 07:55

    Lieke:

    poepoe wat een toestand, dus nooit meer naar Bali! Stoer, zoals je je er doorheen geslagen hebt! Nu eerst even wennen en kijken hoe het gaat worden! We gaan gauw skypen, dag lieverd tot snel! Kus

  • 05 Februari 2011 - 09:18

    Sharon:

    Hé meid, wat balen van dat visum in bali zeg.. Slaat ook nergens op..
    Succes daar hé! Durf te wedden dat je met 2 weken alweer heel wat meer ingeburgerd daar bent ;)

    Liefs x

  • 05 Februari 2011 - 10:06

    Alex:

    Heerlijk om te zien dat je -ondanks wat tegenslagen onderweg- goed bent aangekomen. Ik ben wel een beetje jaloers: jij met 37 graden op het dakterras en wij met 10 graden in een storm... Ik hoop dat je een beetje gaat wennen aan je kamer. Rust eerst maar eens lekker uit en ga dan maar een beetje rondkijken, dan komt die sociale afleiding vanzelf. Spreek je vanavond!
    Kus
    PS we hebben je nog een foto gemailed, kijk maar of je die kunt binnenhalen :-)

  • 06 Februari 2011 - 10:23

    Mirka:

    Poeh wat een gedoe zeg met die vlucht! Wel goed dat je er zelf uitgekomen bent :D! Jij kunt dat! Het is vast allemaal nog erg wennen, maar we gaan binnen kort wel even skypen en kun je alles in real life vertellen.
    Succes meisje!
    Kusx

  • 06 Februari 2011 - 17:39

    Helma:

    Fijn dat je goed bent aangekomen, en nu maar genieten van de zon en zo! Jeetje, 37 graden...Harrie en ik hopen dat je veel plezier zult hebben down under (in Australie en Nieuw Zeeland draaien ze de wereldbol om en zeggen ze dat zij boven wonen...haha).Liefs uit Leiden.

  • 07 Februari 2011 - 08:33

    Anneloes De Jong:

    37 graden? Wow! :D Dat is uiteraard nooit verkeerd! En met je kamer moet je maar zo denken... Je hebt tenminste wel een dakterras en je zit midden in Sidney! :D Hoop dat je eerste stagedagen leuk zijn, dan gaat het wel helemaal goed met je komen!

    Veel succes en plezier!

    Liefs,
    Loes

  • 07 Februari 2011 - 15:40

    Nadine:

    Hi meisje, wat leuk om van je te horen zo via dit blog :D Wel beetje blijven posten he. Wij moeten het slechts doen met plaatjes en onze fantasie, jij zit potverdorie gewoon in Sydney!!

    Have fun x.

  • 08 Februari 2011 - 22:51

    Betty En Peter:

    Hoi Nanda,
    Maak er een mooie tijd van maar dat gaat vast wel lukken. We kennen mensen die in Australië op vakantie zijn geweest en nooit meer weg willen (ze wonen er nu ook al bijna 5 jaar) maar dat vinden je ouders vast niet zo leuk :)
    Als je de gelegenheid hebt zou ik Bali toch nog een kans geven want het is een fantastisch eiland. Geniet ze!
    Groetjes Betty en Peter

  • 13 Februari 2011 - 13:35

    Ann En Opa Groenhof:

    Dag grote kleindochter
    Gisteren, za. 12/02 werd ik via Ooievaarsweg 1 ingeseind over deze contactmogelijkheid. Bij de eerste poging direct raak!
    Gelukkig ben je goed en wel overgekomen. Het was dus balen op bali.Zou het vlotter zijn gegaan als je een paar dollar in het formujliertje had gevouwen, vragen wij wij ons af.
    Hoe dan ook, het is achter de rug en nu kun je het als "avontuur" beschouwen.
    We kijken al uit naar je volgende bericht.
    Doe ze de boks op daar
    Succes
    Lieve groeten van Ann en opa Groenhof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nanda

Sydney 2011 Dag lieve vrienden, vriendinnetjes, familie & kennissen, Na alle leuke reacties op mijn blog toen ik in London zat, kom ik er nu eigenlijk niet meer onderuit, er gaat weer een blog bij gehouden worden! Dit keer vanuit het verre en warme Sydney en ik ga jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen down under. Ik mag hier een halfjaar lang vertoeven om mijn tijd te vullen met zon, zee, strand, uitgaan, winkelen, mooie natuur, lekker eten en hopelijk leuke mensen. Een bijkomend puntje is dat ik af en toe ook nog stage loop. Ik ben de nieuwe marketing & pr assistent van de 8 hotel group en ga tot 1 juli op het hoofdkantoor werken. Daarna heb ik nog 4 weken de tijd om hoogst waarschijnlijk de east coast te gaan bekijken :D Jullie worden vriendelijk, doch dringend, verzocht om de komende tijd berichten achter te laten zodat ik me niet helemaal alleen voel in Sydney :P Enjoy xxx London 2009 Ladies and gentleman, Vanaf 23 augustus verblijf ik voor 5,5 maand in Londen! Naast lekker eten, veel wijntjes drinken ( binnen in de pub, het blijft londen - regen regen) en winkelen moet ik toch ook echt aan de bak. Mocht je geinteresseerd zijn in wat ik dagelijks uitvreet in dat rainy london kun je deze waarbenjij checken, en een leuk commentaartje achter laten natuurlijk;) Liefs!

Actief sinds 31 Juli 2009
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 21644

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 08 Januari 2015

Backpacken in Azie

03 Februari 2011 - 27 Juli 2011

Stage @ Sydney

23 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Stage @ London

Landen bezocht: