Cockroaches, flying foxes, koala's & kangaroe's - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu Cockroaches, flying foxes, koala's & kangaroe's - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu

Cockroaches, flying foxes, koala's & kangaroe's

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

14 Februari 2011 | Australië, Sydney

Hi mates,

Ik vond het wel weer tijd worden voor een nieuw berichtje! Ik ben net een paar uurtjes geleden begonnen aan mijn tweede week in Sydney, en heb super veel gedaan in de eerste week! Hier het verslag :)

Toen ik aankwam stonden de kranten vol met koppen dat sydney aan 'smelten' was. Helaas is daar nu niks meer van te merken en zijn koppen zoals Sydney is aan het 'bevriezen' meer op zijn plek. Toch heb ik niet stil gezeten, een beetje regen kan ik wel hebben ;)

Ik ben afgelopen week begonnen met stage, op het hoofdkantoor van 8Hotels. Het hoofdkantoor zit in het Diamant Hotel Sydney. Ik help Denise, de marketing manager met haar werkzaamheden. Het komt er eigenlijk op neer dat de keten 8Hotels te snel gegroeid is, het zijn ook allang geen 8 hotels meer, zitten sinds kort in parijs, hebben hier in Sydney een nieuw hotel geopend en gaan villa's openen in Bali. Daardoor is de hele structuur er bij in geschoten en iedereen modderde maar wat aan. Het marketing department is toen begonnen met structuur aan te brengen, alle bestanden op de computer te ordenen, bestellijsten te maken, bij te houden hoeveel brochures, ontbijt vouchers, luggage tags en handzeepjes er van elk hotel zijn en als er wat wordt gebruikt of weggegeven moet dat in een excel sheet worden aangepast zodat iedereen weet wanneer er weer dingen bestelt moeten worden etc. Onze afdeling heeft ook het probleem dat er geen budget is. Denise moet een assistent hebben maar daar is geen geld voor, dus dat ben ik nu :p Ook voor advertenties is er geen geld, dus we werken heel veel met contracts, als we dan een advertentie willen plaatsen betalen we dmv overnachtingen. Dus een aantal bedrijven hebben recht op gratis overnachtingen, en dat moet ook allemaal bijgehouden worden per hotel. Mijn werkzaamheden zijn over het algemeen de telefoon openemen (haha) het algemene nummer van het hoofdkantoor is gelinkt aan mijn telefoon dus krijg altijd alles en iedereen aan de lijn. Verder beantwoord ik de emails waar denise geen tijd voor heeft, als iemand wil weten of ze op die en die datum gratis kunnen overnachten (contract rate) in dat en dat hotel moet ik dat uitzoeken en terug mailen, krijg heel vaak mails van aanbiedingen voor advertenties die teveel kosten dus die moet ik dan mailen dat dat niet kan, soms moet ik iemand terug mailen die wil solliciteren voor een stage, hou de bestellingen van alle hotels in de gaten. Dus als een hotel business cards nodig heeft, ontbijt vouchers etc moet ik eerst uitzoeken of de desbetreffende artwork van bijvoorbeeld de business card nog goed is (hotel heeft een nieuw logo, nog niet overal is het nieuwe logo op geprint) en dan in t systeem aanpassen hoeveel er bestelt moeten worden.
Er komen nieuwe villa's in Bali, of nouja, die zijn er al, maar die moeten gepromoot worden. En daar ben ik een beetje half mee bezig, ik ben nu websites aan het benaderen die geschikt zouden kunnen zijn om onze villas te kunnen promoten, maar dit moet gratis zijn. En ik hoop eigenlijk dat ik daar nog wat meer in betrokken ga worden, omdat ik dat best vet vind om te zien, hoe dat wordt opgezet enzo.

Woensdagavond ben ik met Rebecca (HRM stagaire die naast me op kantoor zit) en haar vrienden een hapje wezen eten (tapas!) en hebben we later een drankje gedronken.
Vrijdag had ik mijn welkomstborrel, die heeft de office voor mij geregeld, en was in het Altamont (kon dus gewoon naar boven rollen aangezien ik daar woon) en het was best gezellig! Heb afgelopen week ook 2x sushi gegeten in mijn lunchpauze trouwens, super lekker was het :D

En toen was het alweer weekend, hoopte op mooier weer, maar helaas.. Het is hier bewolkt en het heeft het hele weekend geregend :( Zaterdag kwam Manon aan, die ik ken uit Apeldoorn, en ben met haar naar de Botanic Gardens geweest. Ik wilde heel graag de flying foxes (soort vleermuizen) spotten maar kon ze maar niet vinden.. Totdat we opgegeven moment in een bepaald deel waren waar alle bomen zwart waren van de flying foxes :p best vies eigenlijk! Verder leven hier in Australie hele mooie vogels in het wild, gekleurde vogels en witte papegaaien. Opgegeven moment begon het te regenen en toen zijn we gaan schuilen maar na een uur regende het nog steeds dus zijn we gewoon weggegaan. Gevolg was dat we best verregend waren haha! 's Avonds zijn we naar vrienden van Manong gegaan, hebben we een drankje gedronken (wijn uit pak, geheel tegen mijn principes in) en zijn toen gaan stappen. Later kwam Jean, mijn huisgenoot, ons ook nog even vergezellen.
Zondag ben ik met Charlotte naar Taronga Zoo geweest (met studenten korting op vertoon van mijn prachtige Saxion pas;)), en heb ik eindelijk koala's en kangaroe's gezien!! Heb zelfs een kangaroe kunnen aaien, echt super lief! Was een hele leuke (regenachtige) dag, maar heb me zeker vermaakt! Daarna zijn we naar haar kamer geweest, en ze zit er echt een stuk beter bij dan ik :p
En nu is het alweer maandag! Heb bijna lunchpauze :) Ga vanavond met Manon naar Darling Harbour, daar is vuurwerk te zien. En verder heb ik nog niet zoveel plannen deze week, ik hoop op beter weer, zodat ik lekker naar het strand kan!

Verder hebben we nog steeds last van kakkerlakken in de badkamer, ze willen maar niet weg helaas.. Ben toch bang dat ik eraan moet gaan wennen dat ik bezoekers heb in de badkamer ;)

Ben vandaag ook begonnen met een klein bijbaantje, ik doe vertaalwerk voor een bedrijf. Ik moet hotelomschrijvingen vertalen van engels naar het nederlands, 70 per week. Dat is ongeveer een uurtje per dag, en krijg er 100 dollar in de week voor! Prima als je het mij vraagt.

Ik ga lunchen nu, ik zeg tot snel!

Dikke kussen

ps. Mochten jullie mijn adres willen hebben:

Nanda Slootweg
Hotel Altamont
207 Darlinghurst Road
Darlinghurst NSW 2010

  • 14 Februari 2011 - 10:12

    Sharon:

    Heee Nan,

    zo te lezen gaat het je prima daar!
    Wat lekker zeg die bijverdiensten met vertalen!! Kan je daar weer mooi leuke dingen van gaan doen!

    Veel succes!

    Liefs x

  • 15 Februari 2011 - 09:57

    Fleur:

    Nan!!
    Dat klinkt echt leuk! Nou het weer nog! Maar nu zijn daar ook officieel de slechtste maanden toch? Maar je stage klinkt echt gaaf, al best veel te doen dus die eerste weken en dat wordt alleen nog maar meer en leuker!
    Super ook om die foto's te zien.. Geniet er van!! Xx Fleur

  • 15 Februari 2011 - 18:38

    Lieke:

    hee Nanneke
    zo te lezen en te zien aan de foto's heb je een leuk weekend gehad! Fijn dat ook de stage je goed bevalt.
    Hopen dat het snel wat beter weer wordt, maar goed hier regent het en is het 5 graden!
    Kussen en een dikke knuffel!

  • 17 Februari 2011 - 03:51

    Nanda :

    Lieve reacties allemaal!

  • 19 Februari 2011 - 17:01

    Helma:

    Ha Nanda,
    Wat een leuke foto's! Vooral dat beertje met zijn ogen dicht, erg lief. En wat heb je al veel gedaan zeg. Als ik jereisverslag lees, dan denk ik dat je ook voor je werk/stage toch nog eens op Bali terechtkomt.....Lijkt me niet verkeerd. Ik zie uit naar je volgende verslag. Veel plezier en hartelijke groetjes vanuit een koud Nederland.

  • 22 Februari 2011 - 11:45

    Nadine:

    Shame on me, lees nu pas je verhaaltje! Maar wat leuk om te horen zeg, en damn. Ik wil zo'n koala :D Stuur me d'r maar een op haha.

    Have fun nog meid! x.

  • 23 Februari 2011 - 10:48

    Budgie:

    Nandaaa,
    wat cooool die foto's :D en wat een leuke stage!!! enne... die wijn uit pak mag je gewoon goon noemen hooor:D, en je moet er trotssss op zijn om het te drinken...... australia life styleeee :D
    Geniet!! xxx emmy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nanda

Sydney 2011 Dag lieve vrienden, vriendinnetjes, familie & kennissen, Na alle leuke reacties op mijn blog toen ik in London zat, kom ik er nu eigenlijk niet meer onderuit, er gaat weer een blog bij gehouden worden! Dit keer vanuit het verre en warme Sydney en ik ga jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen down under. Ik mag hier een halfjaar lang vertoeven om mijn tijd te vullen met zon, zee, strand, uitgaan, winkelen, mooie natuur, lekker eten en hopelijk leuke mensen. Een bijkomend puntje is dat ik af en toe ook nog stage loop. Ik ben de nieuwe marketing & pr assistent van de 8 hotel group en ga tot 1 juli op het hoofdkantoor werken. Daarna heb ik nog 4 weken de tijd om hoogst waarschijnlijk de east coast te gaan bekijken :D Jullie worden vriendelijk, doch dringend, verzocht om de komende tijd berichten achter te laten zodat ik me niet helemaal alleen voel in Sydney :P Enjoy xxx London 2009 Ladies and gentleman, Vanaf 23 augustus verblijf ik voor 5,5 maand in Londen! Naast lekker eten, veel wijntjes drinken ( binnen in de pub, het blijft londen - regen regen) en winkelen moet ik toch ook echt aan de bak. Mocht je geinteresseerd zijn in wat ik dagelijks uitvreet in dat rainy london kun je deze waarbenjij checken, en een leuk commentaartje achter laten natuurlijk;) Liefs!

Actief sinds 31 Juli 2009
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 21647

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 08 Januari 2015

Backpacken in Azie

03 Februari 2011 - 27 Juli 2011

Stage @ Sydney

23 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Stage @ London

Landen bezocht: