I Love Brisbane! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu I Love Brisbane! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu

I Love Brisbane!

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

17 Mei 2011 | Australië, Sydney

Jullie commentaartjes op mijn verslagen nemen duidelijk af, dat kan betekenen dat jullie internet verbinding is weggesmolten in Nederland, dat jullie me na 3,5 maand vergeten zijn of dat jullie zo geinspireerd zijn dat iedereen een reis naar Australie aan het plannen is.. ;)

Donderdag was het eindelijk zover, ik ging naar Brisbane! Had er super veel zin in, en was best een beetje toe aan een paar daagjes weg.. Het vooruitzicht dat het in Brisbane warmer is dan in Sydney ('s nachts is het rond de 15 graden BRRR) was ook erg aangenaam en ik zou er een paar bekenden tegen komen wat ook heel leuk was!

De vlucht ging helemaal goed en eenmaal aangekomen ging ik mijn hotel zoeken, wat dichtbij het station moest zijn. Uiteraard verdwaal ik en een halfuur later checkte ik in in het Limes Hotel, en had een prima kamer. Toegegeven in vergelijking met de Altamont zijn alle hotelkamers prima. Er was zelfs een espresso apparaat aanwezig (ik vond het echt jammer dat ik niet van espresso hou, t zag er erg lekker uit) een ipod docking station en het fijnste bed ooit. Ik ben de stad een beetje gaan verkennen en heb lekker rustig aangedaan. Heb de Story Bridge gezien, Shrine of Remembrance, Starbucks (haha) en ben tegen half 7 (dan is het al pikkedonker hier) terug gegaan naar het hotel om lekker in bed tv te kijken en de volgende dag te plannen.

Vrijdag ontmoette ik Danielle, die ook 3 maand in Sydney heeft gezeten, om 12 uur. In mijn Lonely Planet staat een route langs alle bezienswaardigheden die ons wel leuk leek. Het was best zwaar want sinds ik alleen maar op mn kont in het kantoor zit kunnen mijn voeten niet zo veel dingen aan. Brisbane is echt een super mooie stad, veel bezienswaardigheden en er hangt een hele gezellige sfeer. We hebben geluncht op King George Square, met uitzicht op de City Hall. We zijn daarna door het winkelgebied gelopen, verschillende cathedrals en churchen bekeken. Ik vond het opvallend dat er bijna NIKS meer te zien is van de overstroming een paar maand terug, op een paar gesloten gebouwen na. Op gegeven moment deden mijn voeten zo pijn dat we besloten richting South Brisbane te lopen en een deel van central Brisbane te skippen. We liepen over een brug die over de Brisbane River loopt, en aan de overkant was Soutbank, met rechts een brug wat net de Millenium Bridge in London was, en links de Brisbane Wheel, wat precies leek op de London Eye (maar kleiner) en de gebouwen op de achtergrond waren het zelfde, de brug was het zelfde.. Hallo Embankment in London! We gingen eerst de rechterkant bekijken, dat is waar alle musea is. We moesten heel nodig plassen en hadden dorst dus we gingen naar het Modern Art museum om even een kopje thee te drinken en de toiletten te gebruiken. Het museum was niet zo groot en gratis dus we besloten maar even rond te kijken. Ik vind musea best interessant en dit museum was heel leuk! Eerst zagen we een aantal moderne kunst video's, dat vind ik altijd wat minder en daarna kregen we allemaal beelden en schilderijen. Als laatste kwamen we in een kamer waar hele mooie schilderijen aan de muur hingen die een combinatie waren van foto's en schilderingen. Er hingen aan de andere kant een stuk of 6 grote mozaiek platen, gemaakt van spiegels en dat gaf een super mooi effect! In het midden was een zwart blok met eromheen grote zilveren ballen en in het zwarte blok was een soort ruimte gecreerd. Je stond op een super klein plateau, eromheen was water, de wanden waren spiegels, er hingen fluoriserende ballen aan heel dun vissersdraad en het was donker. Dus het leek net alsof je in de ruimte was, heel cool :D
Daarna zijn Danielle en ik naar de Parklands gelopen, de Brisbane Lagoon. Er is niet echt een strand in de buurt dus ze hebben een lagoon aangelegd. Onderweg kwamen we Brisbane's Wheel weer tegen en we besloten er in te gaan. Vanuit het reuzenrad had je heel mooi uitzicht over de stad, het enige jammere is dat de fotos van achter glas gemaakt worden.. Daarna kwamen we aan bij de lagoon en er was maar een klein stuk open vanwege de overstromingen, omdat het heel duur is de hele lagoon weer te vullen met water en ze wachten liever totdat de zomer weer begint. We hebben een klein hapje gegeten en zijn toen naar Danielle's hostel gegaan om ons om te kleden. Ik zou een meisje van school en een vriendin van haar ontmoeten en we zouden met zijn allen naar het Limes Hotel gaan om tapas te eten op de rooftop bar. De tapas was super lekker, de wijn smaakte goed en tegen 9 uur besloten Danielle en ik om naar de Down Under bar te gaan, de bar onder het hostel. Backpacker bars zijn altijd gezellig en goedkoop. We waren er om kwart over 9 en tot 10 uur was er gratis champagne! Dat hoef je ons geen twee keer te vertellen.. Danielle's neven wonen in Brisbane en die kwamen ook nog even langs, en tegen half 5 lag ik in mijn bedje.

Zaterdag was de dag van vertrek, en moest voor 11 uur uitchecken, wat best vroeg is als je zolaat in bed ligt, en ik had hoofdpijn. Ik heb mijn tas bij de receptie gelaten en ben naar de botanic gardens gegaan. Het was wederom super weer, en de zon deed mijn hoofdpijn geen goed.. Ook mijn voeten waren aan het zeuren, en ik besloot maar richting de lagoon te gaan om lekker in de zon te liggen. Tegen 4 uur stapte ik in de trein naar het vliegveld, en ik was ondertussen ontzettend misselijk en had nog steeds koppijn, en de vlucht was hels. Eenmaal in de trein naar Kings Cross heb ik me ook wel eens beter gevoelt en was blij toen ik lekker in bed lag.
Ik kan wel zeggen, als ik ooit in Australie ga wonen wordt t sowieso Brisbane :D Wat een top stad!

Zondag was ik nog steeds niet topfit, en heb helemaal niks uitgevoerd. 's Middags kwam Manon terug van haar oostkust en Nieuw Zeeland reis en ze verbleef 2 nachtjes bij mij in de Altamont, heel gezellig :D Ze heeft meteen tips gegeven over de oostkust, en zo langzaam aan begint het allemaal duidelijk te worden, wat ik wil doen en zien en welke tours ik wil boeken. Ik kan jullie alvast vertellen als jullie horen wat ik ga doen staan jullie verstelt, want dat sta ik zelf ook :) Nu alleen nog even geld bij elkaar sprokkelen, want het wordt een hele uitgave in een keer..

Tot de volgende blog! Kussen xx

  • 17 Mei 2011 - 07:16

    Larissa:

    Ik denk dat het ligt aan jaloezie =P
    Nee maar weer een top verhaal meid!!
    xxx

  • 17 Mei 2011 - 08:25

    Paul :

    Klinkt goed, mischien moet ik toch nog eens terug naar Brisbane, het wordt in Sydney wel heel koud, ik kan geneens meer 's avonds in een tshirt over straat!!
    Wel luxe hoor, die hotelkamers! Ik lig met 3 snurkende backpackers in stapelbedden.. Geniet ervan verder!! x

  • 18 Mei 2011 - 17:22

    Stephanie:

    Jeee je hebt meer gezien van brisbane dan mij het was echt een spookstad leuk om te lezen! Tot snel schatje! x

  • 19 Mei 2011 - 16:59

    Alex:

    Heey Nanneke,
    Wat een verhaal zeg! Maar zoals altijd heel leuk om te lezen, je kan mooi vertellen. Misschien dat de gratis champagne gratis was omdat je er hoofdpijn van krijgt:-)
    Ben heel benieuwd naar je plannen na je stage. Hoor het wel.
    Cheers Mate

  • 19 Mei 2011 - 19:34

    Lieke:

    Tsjee Nan wat heb je veel gezien in die paar dagen! Bijna te weinig tijd gehad om van je luxe hotelbedje te genieten ( haha...) Anyway, je hebt je tijd goed benut lijkt me zo! Ben heel benieuwd waar je allemaal naar toe gaat na je stage, we horen het wel!
    Dikke kus!

  • 20 Mei 2011 - 08:37

    Anneloes De Jong:

    Je gaat iets doen waar we versteld van gaan staan... Bungeejumpen? :O In ieder geval heel veel plezier dan maar ;) Spreek je snel weer!
    XOXO

  • 22 Mei 2011 - 07:14

    Helma:

    maar we volgen je berichtjes wel hoor!
    geniet maar lekker door.......

  • 09 Juni 2011 - 10:00

    Helma:

    Psssst, Nanda, horen we weer eens wat over je avonturen........groetjes uit Leiden.

  • 10 Juni 2011 - 06:37

    Nanda:

    Als ik mn hele reis rond heb zal ik weer een blogje produceren (en dat is bijna), want heb momenteel niet heel veel interessants te vertellen :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nanda

Sydney 2011 Dag lieve vrienden, vriendinnetjes, familie & kennissen, Na alle leuke reacties op mijn blog toen ik in London zat, kom ik er nu eigenlijk niet meer onderuit, er gaat weer een blog bij gehouden worden! Dit keer vanuit het verre en warme Sydney en ik ga jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen down under. Ik mag hier een halfjaar lang vertoeven om mijn tijd te vullen met zon, zee, strand, uitgaan, winkelen, mooie natuur, lekker eten en hopelijk leuke mensen. Een bijkomend puntje is dat ik af en toe ook nog stage loop. Ik ben de nieuwe marketing & pr assistent van de 8 hotel group en ga tot 1 juli op het hoofdkantoor werken. Daarna heb ik nog 4 weken de tijd om hoogst waarschijnlijk de east coast te gaan bekijken :D Jullie worden vriendelijk, doch dringend, verzocht om de komende tijd berichten achter te laten zodat ik me niet helemaal alleen voel in Sydney :P Enjoy xxx London 2009 Ladies and gentleman, Vanaf 23 augustus verblijf ik voor 5,5 maand in Londen! Naast lekker eten, veel wijntjes drinken ( binnen in de pub, het blijft londen - regen regen) en winkelen moet ik toch ook echt aan de bak. Mocht je geinteresseerd zijn in wat ik dagelijks uitvreet in dat rainy london kun je deze waarbenjij checken, en een leuk commentaartje achter laten natuurlijk;) Liefs!

Actief sinds 31 Juli 2009
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 21628

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 08 Januari 2015

Backpacken in Azie

03 Februari 2011 - 27 Juli 2011

Stage @ Sydney

23 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Stage @ London

Landen bezocht: