Party Time It Is. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu Party Time It Is. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu

Party Time It Is.

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

03 Mei 2011 | Australië, Sydney

Ik trap gelijk af met een beetje goed nieuws, ik hoorde vandaag dat ik volgende week in Brisbane in eens van onze mooiste hotels mag verblijven, ze hebben availability!:D En ik krijg ook nog eens 1 nacht gratis, omdat ik 3 maand bij 8Hotels werk, heel fijn :) Over iets meer dan een week stap ik in het vliegtuig en ik heb er zin in!

Ik zal jullie eens vertellen wat ik de afgelopen weken heb uitgespookt, want het was natuurlijk Pasen en ik had 5 dagen vrij! Voordat ik kon genieten van die 5 dagen besloten mijn kamergenoten en ik op een saaie maandag avond om naar Scubar te gaan. Op maandag zijn daar hun wel bekende crab races, en als je Sydney bent kun je dat niet missen natuurlijk.. Zo gezegd zo gedaan. Het idee van de crab races is dat je voor 2 dollar op een crab kunt bieden, er zijn een stuk of 10 crabs en die worden tegelijkertijd losgelaten op een groot boord, en de crab die het eerste bij de rand is heeft gewonnen. Je mag ook een naam verzinnen voor je crab (Bush, mud face en Spongebob zijn een greep uit het assortiment wat die avond voorbij kwam) en het is best grappig om te zien. We vonden dat de alcohol niet snel genoeg ging en besloten verder te gaan op ons dakterras. Het was een mooie avond, en de volgende ochtend had ik aardig wat opstart problemen. Alsof dat nog niet erg genoeg was mocht ik die dag 70 goodiebags in elkaar knallen, want die avond was er een PR party bij ons in de Penthouse, en ik als marketing moest daar ook heen.. Het positieve puntje was dat er drank en eten was, en misschien een mogelijkheid om contacten op te doen. Ook dit was een tegenvaller, ik was even vergeten dat ik een intern ben, en werd gewoon lekker bij de lift neer geflikkerd :p Toen ik alle gasten had verwelkomt zag ik mijn kans schoon om even een hapje en een drankje te nuttigen en daarna mocht ik weer gezellig naar mijn plekje, om de gasten uit te zwaaien en een door mij gemaakte goodiebag in de hand te drukken.. Dus die 5 dagen vrij had ik dubbel en dwars verdiend dacht ik zo.

Die avond van onze Penthouse party was ook de launch party van de ALLEREERSTE Zara in Sydney.. Super vet! :D Dus ik besloot om dat de dag erna even te gaan keuren, en dit was de allereerste keer (en hopelijk ook laaatste keer) dat ik in een RIJ stond om de Zara binnen te komen. Het was een groot gekkenhuis, en binnen was het zo mogelijk nog erger.. Overal lagen kleren verspreid en je kon niks vinden :p Uiteindelijk nog een rokje en colbertje weten te scoren. Het beste aan de Zara is wel dat de prijzen hetzelfde zijn als in NL, wordt mijn portemonnee ook blij van.

Op Goede Vrijdag was het weer echt super mooi, en ben ik naar Circular Quay gegaan, toch wel een van mijn favoriete plekken in Sydney. Heb ook nog een stukje door The Rocks gelopen, een wijk die echt heel mooi is, maar waar ik nog nooit ben geweest.. Vervolgens ben ik naar de Sydney Tower geweest, die uitkijkt over heel Sydney. Het is een beetje over prijst, en op alle foto’s kun je zien dat ze vanachter glas gemaakt zijn, maar ondanks dat was het best vet om zo Sydney te zien. ’s Avonds besloten we dat het weer tijd was voor een drankje.. De overheid dacht daar duidelijk anders over want de kroegen gaan op Goede Vrijdag al om 22.00 dicht, en dus ook de bottle shops.. Geen drank voor mij. (zelfs de supermarkten waren de hele dag dicht.. Unbelievable)

Op Eerste Paasdag heb ik mezelf eens een goed ontbijt voorgeschoteld, en heb verder geen flikker gedaan, want het regende.
Tweede Paasdag ben ik ’s avonds met een kamergenoot mee geweest naar een feest bij een collega van hem, iedereen moest zijn eigen drank meenemen. Heb de hele avond vrolijk rond gelopen met een fles wijn, en een super avond gehad! Er waren heel veel mensen, heb een beetje gesocialized en sterke verhalen opgehangen/aangehoord, dit werd naarmate de avond vorderde alleen maar beter.
Maandag heb ik de hele dag beroerd in bed gelegen…

Afgelopen weekend was het natuurlijk Koninginnedag! Het voordeel van Sydney is dat er veel Nederlanders zijn, en er werden diverse dingen georganiseerd. Ik heb meegelopen in de oranje mars, bestaande uit 150-200 man, en we zijn langs het Opera House, onder de Harbour Bridge doorgelopen om vervolgens 1,5 uur later te eindigen bij Darling Harbour. Onderweg werden Nederlandse klassiekers gezongen en Sydney was die dag een klein beetje oranje. Het was echt een goed initiatief, het Opera House met een oranje menigte ervoor is nog mooier! :D Het weer zat gelukkig ook mee, het was droog en af en toe zelfs zon..
’s Avonds was Denise’s bday party in the Argyle in the Rocks. Ik was er nog nooit geweest, maar het is echt leuk! De eerste verdieping is een beetje lounge achtig, en op de tweede verdieping kan gedanst worden. Er waren twee Nederlandse vriendinnetjes van Denise, en een daarvan heeft de oostkust al gedaan, dus heb haar meteen even uitgehoord en heb nog wat goede tips gekregen :)

Deze week ga ik maar eens een Greyhound ticket boeken voor mijn reis in Juli, want over 9 weekjes is het al zover! De tijd gaat snel, voor ik het weet sta ik weer op Schiphol.. Dus ik zeg tot snel! xxxxx

  • 03 Mei 2011 - 09:04

    Lieke:

    Woww!! Ben ik nu de eerste die je blog leest? Haha, je beschrijft het allemaal weer leuk. Ja, wat gaat de tijd snel, over 9 weken al weer klaar met je stage?!
    Geniet nog even en ik hoop dat het weer een beetje meezit voor je!!
    Dikke kus!!

  • 03 Mei 2011 - 12:01

    Marie Louise:

    Hi meis! Wat maak ook jij (net als Lot) een hoop mee! Ik zie dat je over 85 dagen alweer terug bent. Dan gaan we 't er eens goed van nemen!:-) Heel veel plezier de komende weekjes en ik zal je volgen op je avontuur! XXX

  • 04 Mei 2011 - 07:32

    Helma:

    Ha Nanda, wat heb je weer veel gedaan zeg! En zo te lezen heb je het erg naar je zin daar! Leuke foto met de Opera op de achtergrond. wat gaat de tijd snel: nog maar negen weekjes, geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nanda

Sydney 2011 Dag lieve vrienden, vriendinnetjes, familie & kennissen, Na alle leuke reacties op mijn blog toen ik in London zat, kom ik er nu eigenlijk niet meer onderuit, er gaat weer een blog bij gehouden worden! Dit keer vanuit het verre en warme Sydney en ik ga jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen down under. Ik mag hier een halfjaar lang vertoeven om mijn tijd te vullen met zon, zee, strand, uitgaan, winkelen, mooie natuur, lekker eten en hopelijk leuke mensen. Een bijkomend puntje is dat ik af en toe ook nog stage loop. Ik ben de nieuwe marketing & pr assistent van de 8 hotel group en ga tot 1 juli op het hoofdkantoor werken. Daarna heb ik nog 4 weken de tijd om hoogst waarschijnlijk de east coast te gaan bekijken :D Jullie worden vriendelijk, doch dringend, verzocht om de komende tijd berichten achter te laten zodat ik me niet helemaal alleen voel in Sydney :P Enjoy xxx London 2009 Ladies and gentleman, Vanaf 23 augustus verblijf ik voor 5,5 maand in Londen! Naast lekker eten, veel wijntjes drinken ( binnen in de pub, het blijft londen - regen regen) en winkelen moet ik toch ook echt aan de bak. Mocht je geinteresseerd zijn in wat ik dagelijks uitvreet in dat rainy london kun je deze waarbenjij checken, en een leuk commentaartje achter laten natuurlijk;) Liefs!

Actief sinds 31 Juli 2009
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 21633

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 08 Januari 2015

Backpacken in Azie

03 Februari 2011 - 27 Juli 2011

Stage @ Sydney

23 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Stage @ London

Landen bezocht: