No Time To Waste - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu No Time To Waste - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu

No Time To Waste

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

07 Maart 2011 | Australië, Sydney

Zaterdag was ik hier officieel een maand, en ik kan jullie vertellen dat die eerste maand snel is gegaan!

1 Maart is hier officieel de herfst begonnen, en normaal gesproken is dat niet mijn favoriete maand, en keek er dan ook niet echt naar uit. Totdat ik wakker werd op de eerste herfstdag en het 30 graden bleek te zijn... Dan is de herfst opeens een stuk leuker! Toch jammer dat ik de hele dag op kantoor zat, en ik weet niet wat het is, maar telkens als ik bijna vrij ben trekt het dicht.. Er gaat hier duidelijk iets mis ;)

Het laatste weekend van februari ben ik naar de Blue Mountains geweest. Super veel zin in, had allemaal goede verhalen gehoord, en ook mijn lonely planet stond vol goede berichten! Samen met Manon ging ik daar naartoe, met de trein, om 9 (!) uur s ochtends.. Heftig na een avondje stappen! Wat wel leuk om te weten is dat als je een uur met de trein gaat, je nog steeds in Sydney bent, onvoorstelbaar, vanaf Apeldoorn zit je dan al zo ongeveer in Duitsland? Eenmaal aangekomen in de Blue Mountains zagen we iedereen vesten aan doen en met lange broeken lopen. We keken eens naar onze korte broeken en topjes en begonnen toch ietwat te twijfelen. Als snel bleek dat dit nergens voor nodig was, het was gewoon 30 graden met een brandend zonnetje. De Blue Mountains zijn ontzettend mooi, we hebben erg veel gelopen en hebben een mooi kleurtje opgedaan!
De volgende dag was het weer een stuk minder, maar je bent een die hard of niet, dus ik lag gewoon met Manon en Charlotte op Bondi! Toen het begon te regenen werden we uitgenodigd onder de parasol van de Bondi Rescue crew! Heel leuk om eens te zien wat ze nou eigenlijk de hele dag doen, en ik moet zeggen, ze zitten rustig de boel in de gaten te houden en heel hard te hopen dat er iemand verdrinkt, zodat ze weer materiaal hebben voor een spannende aflevering :p Buiten het feit dat ze je gewoon laten verdrinken (tot dat ze goed materiaal hebben, dan pas willen ze je rededen - en ja dit is een citaat;)) waren het best aardige mensen haha! Ik ga iig niet meer buiten de vlaggen zwemmen als zij in de buurt zijn.

De week is verder rustig verlopen, niet heel veel spannende dingen meegemaakt. Heb wel voor het eerst het brandalarm gehoord, een test, en die is echt te belachelijk voor woorden. Je hoort een stem die roept: emergency, everybody needs to evacuate now, emergency! En dan een of ander alarm geluid, en dan weer het emergency verhaal... Heeeeel apart. Verder zijn er altijd season deals bij 8Hotels, per seizoen een ander, en deze herfst hebben we chocolaatjes. Dus donderdag stonden er zomaar 3000 chocolaatjes op ons kantoor, en ze lachten allemaal naar me, riepen zelfs mijn naam.. Ik heb het grootste deel kunnen weerstaan en de rest verstuurd naar de overige hotels.

Donderdagavond heb ik heel lekker gegeten bij Bungalow 8 met Rebecca en dr vriendinnen, (een mandje met fishfood, friet en een drankje voor 20 dollar!) vrijdagavond zijn we gaan stappen bij Scary Canary (de tent is net zo apart als de naam doet vermoeden, voor 10 dollar heb je een plastic bucket waar je uit kan drinken, dus iedereen loopt met buckets te sjouwen) en zaterdag ben ik naar Paddy's Market geweest. Wilde ik heel graag een keer zien, maar door de weeks is die markt open tot 17.00 en ik werk toch echt tot 17.30, dus zaterdag was de dag. Ze hebben echt vanalles daar, kleding, telefoondingen, souvenirs, schoenen, tassen, sieraden, fruit, eten.. En chinezen, veeeel chinezen. Heb nog schoenen gescoord en een colbert achtig ding. Daarna ben ik nog even door Chinatown gelopen en ben toen terug naar huis gegaan want het was Mardi Gras weekend! Dit is hét gay weekend van het jaar, hier wordt gevierd dat je gay bent, en je daar gewoon voor uit kunt komen. 's Avonds was er een parade, en iedereen die ging kijken was ook verkleed, het was echt mega druk! Ik zou Rebecca op Oxford Street ontmoeten, maar ik stond blijkbaar aan de verkeerde kant en het was ONMOGELIJK om naar de andere kant te komen, of ik moest heeel erg omlopen, dus ben lekker naar huis gegaan (het was zo druk dat als je niet vooraan stond je niks zag)
Gisteren was een super leuke dag, ik zou Charlotte ontmoeten op Manly. Dus ik ben voor het eerst met de ferry naar Manly gegaan! Het weer was goed, blauwe lucht zon, en hoopte eindelijk een keer fotos te maken van het opera house zonder storm wolken erboven. Ook dit was me niet gegunt, ik was nog niet op de ferry of de wolken waren overal! En toen ik in Manly was scheen de zon weer.. Vreemd. Samen met Charlotte heb ik over Manly beach gelopen, een broodje gegeten, een smoothie gedronken, een beetje gewinkelt en om 14.00 was het dan zover, ik had er toen ik nog in NL was al sterkte verhalen over, die werden nu werkelijkheid. Wij gingen namelijk surfen. Jawel! Bij Manly surf school zou het allemaal gaan gebeuren. We hadden netjes onze wetsuits aangedaan (alleen een t shirt, die broek hoefde van mij niet zo) en toen mochten we onze plank 500 meter sjouwen, dat was echt een leuk begin ;) Eerst kregen we uitleg over de theorie, daarna mochten we woord bij daad gaan voegen en er zit nog steeds zout water in mijn longen, mijn knieen zijn kapot (van het zand, als je van je board afgegooid wordt sta je niet meteen stil, de stroming is zo sterk dat je nog een paar meter door glijdt, op je knieen op het zand in de zee :p) mijn ogen prikten, heb erg veel onder water gezien, ben 10x bijna onthoofd door mijn wegvliegende board, maaar het was heel gaaf :D Wel moeilijk moet ik zeggen (vind het al moeilijk om mijn board stil te houden als er een vette golf aan komt, als je hem niet naar beneden drukt vliegt hij weg, krijg je het onthoofdings verhaal) en het staan is me ook nog niet heel erg gelukt, maar oefening baart kunst zeggen ze toch? Ik vond het iig voor herhaling vatbaar!!

Ook ben ik begonnen met workouts, ik ben toch bang dat ik er niet onder uit kom, aangezien iedereen in Sydney sport ;) En ik kan gratis gebruik maken van de fitness facilities, dus waarom niet?!
En nu zit ik weer lekker op kantoor, heb een rustig begin van de dag, wat altijd welkom is op maandag, hah! Aardig drukke week in het vooruitzicht, wordt de hele week mooi weer, tussen de 25 en 30 graden, en heb nog een hele to do list die eigenlijk moet worden volbracht met mooi weer (a) Ik weet zeker dat er veel gestapt gaat worden, ga zaterdag op wijntour naar Huntervalley, en ik ben bezig met een tripje te plannen naar Melbourne, drukdruk.

Genoeg te doen & genoeg te zien hier:D

Tot de volgende blog xxxxx

  • 07 Maart 2011 - 06:59

    Stephanie:

    Yeeeeeeeh scary canary Nice haha daar heb ik ook wat uurtje doorgebracht. Voor nog wat tips in Melbourne moet je me ff mailen. X

  • 07 Maart 2011 - 08:12

    Larissa :

    Klinkt allemaal super leuk meid!

  • 07 Maart 2011 - 08:56

    Sharon:

    Aaaahhh super Nanda,

    Zo te lezen vermaak je je daar prima! Ziet er heerlijk uit zo in de zonnetje :) Haha.. respect voor je dat je die chocolade kon weerstaan ;) haha..

    Liefs x
    Sharon

  • 07 Maart 2011 - 18:16

    Alex:

    Heey Nanneke,
    Leuk verslag. Goed om te lezen dat je je zo goed vermaakt. Waarom lees ik niks over verslagen maken en druk voor school?;-) Vooral lekker doorgaan en blijven schrijven in je reisverslag. Super.
    Papa

  • 09 Maart 2011 - 16:22

    Lieke:

    heey Nan!
    ik zie nu je verslag pas! je beschrijft het allemaal wel heel fraai! Meid wat maak je toch een hoop mee.
    heeft de plotselinge drang tot workout misschien te maken met die overheerlijke chocolaatjes?
    geniet lekker en veel plezier op je wijntour! Zal ik meegaan?
    kus! mam

  • 09 Maart 2011 - 19:17

    Helma:

    Bondi beach, daar wil ik ook wel lekker liggen in de zon......Vermaak je en denk vooral niet aan school, duh....

  • 16 Maart 2011 - 15:42

    Ben De Haan:

    Nanda gaafffff!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nanda

Sydney 2011 Dag lieve vrienden, vriendinnetjes, familie & kennissen, Na alle leuke reacties op mijn blog toen ik in London zat, kom ik er nu eigenlijk niet meer onderuit, er gaat weer een blog bij gehouden worden! Dit keer vanuit het verre en warme Sydney en ik ga jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen down under. Ik mag hier een halfjaar lang vertoeven om mijn tijd te vullen met zon, zee, strand, uitgaan, winkelen, mooie natuur, lekker eten en hopelijk leuke mensen. Een bijkomend puntje is dat ik af en toe ook nog stage loop. Ik ben de nieuwe marketing & pr assistent van de 8 hotel group en ga tot 1 juli op het hoofdkantoor werken. Daarna heb ik nog 4 weken de tijd om hoogst waarschijnlijk de east coast te gaan bekijken :D Jullie worden vriendelijk, doch dringend, verzocht om de komende tijd berichten achter te laten zodat ik me niet helemaal alleen voel in Sydney :P Enjoy xxx London 2009 Ladies and gentleman, Vanaf 23 augustus verblijf ik voor 5,5 maand in Londen! Naast lekker eten, veel wijntjes drinken ( binnen in de pub, het blijft londen - regen regen) en winkelen moet ik toch ook echt aan de bak. Mocht je geinteresseerd zijn in wat ik dagelijks uitvreet in dat rainy london kun je deze waarbenjij checken, en een leuk commentaartje achter laten natuurlijk;) Liefs!

Actief sinds 31 Juli 2009
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 21629

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 08 Januari 2015

Backpacken in Azie

03 Februari 2011 - 27 Juli 2011

Stage @ Sydney

23 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Stage @ London

Landen bezocht: