Lots of Wine & Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu Lots of Wine & Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu

Lots of Wine & Melbourne

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

22 Maart 2011 | Australië, Sydney

Hi Folks,

Ik kreeg hier en daar stille hints over dat het weer een tijd werd voor een nieuwe blog.. Bij deze ;)
Ik heb weer veel gedaan en veel gezien.

Zaterdag 12 maart ging ik met een groep meiden naar Hunter Valley, en we werden om 7 uur 's ochtends al opgepikt! (Na een avond stappen is dat best vroeg, maar he, ik mocht de hele dag wijn drinken - mij hoor je niet klagen) We gingen in een busje naar Hunter Valley, want ongeveer op 2 uur afstand van Sydney is. En we hadden super weer, warm, strakblauwe lucht, veel zon, top! Eenmaal aangekomen gingen we naar de eerste wijn proeverij, en eigenlijk zijn alle wijnen die we geproefd hebben ongeveer hetzelfde. Voornamelijk veel chardonnay's met bubbels en van de rode wijnen veel shiraz en pinot noir. Wat wel heel leuk is, is om het verschil te proeven, sommige Shiraz vond ik wel lekker (ben normaal niet zo'n Shiraz fan) maar er waren ook Shiraz die me er weer aan herinnerden waarom ik geen Shiraz fan ben :) Ik heb zelfs een keer zoete rode wijn moeten proeven, en dat ging me toch iets te ver, dus heb die beste man even verteld dat dat toch echt geen echte wijn is :p
We hebben een stop gemaakt bij een kaasmakerij, verschillende soorten kaas geproefd, en we hebben verschillende soorten olijfolie mogen proeven. De lekkerste vond ik toch wel de rodewijn olie en iets met basilicum geloof ik? (handig ook dat ik dat onthou) We hebben 5 verschillende proeverijen gehad en zelfs ik al wijnfanaat was er bij de 5e wel een beetje klaar mee, ik heb toch liever een hele fles die ik kan leegdrinken dan elke keer die praatjes aanhoren en dan 3 slokjes wijn krijgen :p Er zat een lunch bij in begrepen maar die was niet heel bijzonder, en eigenlijk hadden we na de tijd nog steeds honger en we waren dan ook erg blij toen we op het einde een stop maakten bij een chocolade makerij. Jullie begrijpen dat ik daar dan ook goed heb ingeslagen ;) Na een lange dag gingen we weer terug naar Sydney, en heb ik die avond heerlijk geslapen..

De volgende dag was wederom een hele mooie dag, weer strakblauw en zon.. (jullie snappen zo ongeveer wel hoe het eruit zag?;)) en besloot ik naar Bondi te gaan, voor het eerst met mezelf. Ik was best toe aan een dagje alleen. En heb heerlijk liggen bakken, tot aan het levend verbranden toe! Want ik was rood, heeeel rood. Gelukkig hebben ze hier goede aftersun, en ondanks dat ik echt heel erg verbrand was heb ik er niet zoveel last van gehad als gedacht.

Afgelopen donderdag was het dan eindelijk zo ver, ik ging naar Melbourne! Had de vlucht die week ervoor geboekt, en begon er nu echt zin in te krijgen. Want het betekende dat ik maar een half weekje hoefde te werken, en dat ik een extra lang weekend had :D Altijd welkom. Nadat Steph even een super handige map voor me in elkaar had gedraaid, met alle ins en outs van Melbourne, super lief en heel handig!
Donderdag om 6 uur ging mij wekker, want ik moest om half 8 op het vliegveld zijn. Toen ik eenmaal op het vliegveld was bedacht ik me dat ik mijn camera niet mee had... Ik was natuurlijk in alle staten maar kon er niks meer aan veranderen. Ik was afhankelijk van de camera in mijn telefoon.
Om 10 uur was ik in Melbourne en het was super makkelijk om met de bus naar het centrum te gaan en op 10 minuten lopen lag het hotel. Ik verbleef in een van de hotels die bij onze keten hoort, super leuk om dat hotel eens te zien. Heb de eerste dag voornamelijk door Melbourne gelopen, heb Flinderstreet station gezien, Federation Square, Botanic Gardens, Docklands, Elizabeth Street en Bourke Street (de winkelstraten van melbourne)kwam erachter dat dat iets boven mijn budget was en ben toen naar de Outletcentre gegaan die praktisch tegenover mijn hotel is en daar heb ik goed(koop) mijn slag kunnen slaan :D Heb 's avonds heeeeerlijk gegeten bij Hungry Jacks, en ben toen langs de Yarra River gelopen, die er super mooi uitziet als het donker is! Daarna ben ik terug gegaan naar het hotel, om lekker te douchen (fijne badkamer!!) en ging rustig tv kijken en slapen.. Heel fijn om een kamer voor mezelf te hebben, en een twee persoons bed :D Dit bed sliep sowieso beter dan mijn bedje in het Altamont. Melbourne is heel anders dan Sydney, het centrum is veel overzichtelijker dus ik (lees ramp met kaarten) kan daar zonder moeite de weg vinden, het is plat (in tegenstelling tot Sydney, dus ik kom niet helemaal buiten adem ergens aan, ooohh conditie) en een stuk rustiger. En dat vind ik een nadeel, want ik hou van de drukte, die je het gevoel geven dat je in een grote stad bent. En dit was een van de eerste keren dat ik Sydney miste, haha!
De volgende dag ging mijn wekker weer vroeg, om half 8 werd ik opgehaald voor de Great Ocean Road :D Suuuuppppeeerrr veel zin had ik om daar heen te gaan!
Jerry was onze tourleider, en hij was echt cool, en wist veel over de omgeving te vertellen enzo. Natuurlijk deel ik die informatie graag met jullie ;) Als eerste kwamen we door de stad Geelong, de twee na grootste stad in Victoria, met een populatie van 137000 inwoners.. Best weinig als je bedenkt dat dit de twee na grootste stad is, er in Melbourne 3.5 miljoen mensen wonen en in Apeldoorn zelfs al 155000.. Geelong is bekend geworden door de Ford fabriek, die na Amerika als eerste is gevestigd in Geelong. Iedereen rijdt ook Ford ;) Naast Ford is een nieuwe fabriek geopend, Holden, ook een automerk. Niet hele erge concurrentie, maar Ford was er niet blij mee. Ik hoorde ook nog een leuk verhaal over het voetbal team van Geelong. Melbourne had een groot voetbalteam, maar die konden nergens tegen spelen dus besloot Geelong ook een team op te richten. Het volgende stadje was een surfers stadje met een populatie van 3000 inwoners, en een voetbalstadion met plek voor 5000 mensen.. De enige winkels die er zijn zijn surfwinkels, en zag er ongeveer zo uit: rip curl, billabong, macdonalds, roxy, hungry jacks. :D De huizen hier zijn een beetje amerikaans, gelijkvloers en meestal van hout, en vervallen :p
En toen ware we op de Great Ocean Road :D (Jerry opende met: I don't know what is great, the road or the ocean) Het grappige aan de Great Ocean Road is dat hij soms gewoon u bochten maakt, en dan nog zit je op de road, dus het is niet echt 1 lange rechte weg :p En soms is de ocean ook ver te zoeken.. Er zijn ook 3 nummers 1's op de Great Ocean Road, wat best verwarrend is voor de postbode, en daarom hebben ze allemaal andere postcodes! (de logica :)) Het weer was niet heel mooi, het was best koud ook, en bewolkt. De Road was er niet minder om, die was echt indrukwekkend! Heb heel veel uitkijk punten gezien, en wilde koala's gespot! Bij de 12 apostels werd ons verteld dat over tientallen jaren die allemaal weg zijn, vanwege erosie vallen ze om en er zijn nu er nu nog maar 7. Leuk dat ik ze gezien heb :D Verder heb ik natuurlijk ook nog de London Bridge gezien, die is ingestort in 1991. Het verbond een eilandje met het land maar door erosie is deze brug ingestort en het verhaal ging dat er een man en een vrouw vastzat op het eiland, die een affaire hadden en zo kwam de affaire uit. Dit is dikke onzin, het waren gewoon een neef en een nicht en de government van NSW heeft dit verhaal bedacht om het zo aantrekkelijker te maken voor toeristen :)
Op het einde hebben we nog een super lekker diner genuttigd en gingen we na een lange dag weer naar Melbourne.
De volgende dag zou ik om 7 uur vliegen dus had nog de hele dag en ik ben in de tram gestapt naar het strand van Melbourne, St Kilda. Moet heeeel eerlijk bekennen dat het echt niks is in vergelijking met de stranden in Sydney, maar het weer was heel lekker en dan vind ik het nooit erg om op een strand te zijn. Daarna ben ik naar de Queen Victoria Market gegaan die bekend staat om zijn foodhall waar je goedkoop eten kunt kopen. En eten was er zeker. Van standjes met groente en fruit tot kaas, grieks eten, libanees eten, bakkerijen, lekkere dingen, thee kraampjes.. Mijn afdeling dus ;) Heb zwaar lekkere macaroons gegeten, en fudge. Voor in t vluigtuig had ik banana bread in geslagen, dat is trouwens echt heel lekker :D (en tegenstelling tot hoe het er uitziet, ziet er niet heel smakelijk uit) En toen was het alweer tijd om naar het vliegveld te gaan.

Toen ik aankwam in Sydney regende het heel hard, en ons hele dakterras was een groot prive zwembad, wat met mooi weer best leuk was geweest.. Maar met mooi weer regent het niet, dus geen zwembad.. Probleem. Hoe dan ook, dit tafereel zette zich zondag ook nog voort, tot een uurtje of 3, toen ging de zon schijnen en konden de truien en broeken weer uit want het was zo opeens heel warm.
Voor de rest heeft het gisteren ook gigantisch geregent, en vandaag is het weer 26 graden met strakblauwe lucht en zon.. Snappen jullie het? Het jammere is dat het vanaf morgen de hele week warm wordt, en in het weekend weer lekker gaat regenen. Dankjewel.. Ik geniet wel van achter mijn raam ;)

Vanavond ga ik een hapje eten met Charlotte, die vrijdag naar huis gaat :( Super jammer, en ben stiekem een beetje jaloers, ik wil ook iedereen weer zien!! (Dat is dan ook het enige hoor, verder ben ik veel liever in aus :p) En hopelijk kan ik nog een beetje zon meepakken :)

Tot de volgende blog! xxxx

  • 22 Maart 2011 - 07:14

    Britt:

    Goedzo!! Dat werd tijd!!
    Ben jaloers Nan!!! Hoop voor je dat t van t weekend toch nog lekker weer wordt ;)
    Xxxx

  • 22 Maart 2011 - 08:39

    Stephanie:

    Had jij serieus jerry als tourguide? haha die ken ik wel, wij gingen wel is met hem stappen en we kregen altijd gratis tours van hem. Super coooooooool!!! :) hoop dat mijn kaartje nog geholpen heeft jaloers ik wil terug! :( geniet nog schat! X

  • 22 Maart 2011 - 08:57

    Helma:

    Ha Nanda! Leuk om weer iets over je ervaringen te lezen. Ik begrijp dat je al wijndrinkend de dagen wel doorkomt...Ga je ook nog naar Rode Berg in het midden van Aus (hoe heetie ook alweer, Ayers Rock)? heel veel plezier verder en ik zie uit naar je volgende avonturen.

  • 22 Maart 2011 - 10:42

    Anneloes De Jong:

    Klinkt super meis! Wordt steeds jaloerser (is dat een goed woord? :P)! Echt zo gaaf wat je allemaal mee maakt! Je benut je tijd daar prima! :D Geniet er van, ik kwijl wel lekker weg bij al je foto's! ;) Zal duimen voor een zonnetje in het weekend!

    Spreek je snel weer!
    Liefs,
    Loes

  • 23 Maart 2011 - 17:36

    Lieke:

    weer een mooi verslag Nan! wie weet wordt het toch lekker weer het weekend.
    wat heb je mooie foto's gemaakt, meis!
    succes met werken komende week!
    kus!

  • 25 Maart 2011 - 07:32

    Manon De Rijk:

    Supertof Nanda, the Great Ocean Road is idd erg indrukwekkend. Nu weer lekker genieten in Sydney. Have fun. Zie je in mei en dan geef ik alle updates Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nanda

Sydney 2011 Dag lieve vrienden, vriendinnetjes, familie & kennissen, Na alle leuke reacties op mijn blog toen ik in London zat, kom ik er nu eigenlijk niet meer onderuit, er gaat weer een blog bij gehouden worden! Dit keer vanuit het verre en warme Sydney en ik ga jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen down under. Ik mag hier een halfjaar lang vertoeven om mijn tijd te vullen met zon, zee, strand, uitgaan, winkelen, mooie natuur, lekker eten en hopelijk leuke mensen. Een bijkomend puntje is dat ik af en toe ook nog stage loop. Ik ben de nieuwe marketing & pr assistent van de 8 hotel group en ga tot 1 juli op het hoofdkantoor werken. Daarna heb ik nog 4 weken de tijd om hoogst waarschijnlijk de east coast te gaan bekijken :D Jullie worden vriendelijk, doch dringend, verzocht om de komende tijd berichten achter te laten zodat ik me niet helemaal alleen voel in Sydney :P Enjoy xxx London 2009 Ladies and gentleman, Vanaf 23 augustus verblijf ik voor 5,5 maand in Londen! Naast lekker eten, veel wijntjes drinken ( binnen in de pub, het blijft londen - regen regen) en winkelen moet ik toch ook echt aan de bak. Mocht je geinteresseerd zijn in wat ik dagelijks uitvreet in dat rainy london kun je deze waarbenjij checken, en een leuk commentaartje achter laten natuurlijk;) Liefs!

Actief sinds 31 Juli 2009
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 21651

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 08 Januari 2015

Backpacken in Azie

03 Februari 2011 - 27 Juli 2011

Stage @ Sydney

23 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Stage @ London

Landen bezocht: