Never A Dull Moment - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu Never A Dull Moment - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nanda - WaarBenJij.nu

Never A Dull Moment

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

15 April 2011 | Australië, Sydney

Tijd voor een update!
De laatste paar weken heb ik eigenlijk niet zo heel veel spannende dingen mee gemaakt, mede dankzij mijn bankrekening die aan de beademing ligt, Sydney is duur! En ondanks het feit dat ik begin uit te vinden waar ik spullen het goedkoopste kan halen, ben ik erg goed in het uitgeven van het geld wat ik daardoor bespaar.

Het weer hier wordt elke week iets minder, er zijn nog wel warme dagen, maar de bewolkte en iets koudere dagen overheersen toch wel. Het is alsnog niet Nederland koud, onder koud versta ik 20 graden (a). Ook het bruin worden gaat wat moeizamer, je merkt dat de uv straling minder sterk is.

Afgelopen weken heb ik aan mijn stageverslag gewerkt (schouder klopje voor mezelf) en hem netjes op tijd (ruuuuuim op tijd, de deadline was nog lang niet, i didnt know) ingeleverd.

De afgelopen twee weken bestonden vooral uit afscheidsetentjes, vorige week vrijdag ging een deel van de groep meiden waar ik mee optrok weg, en de avond ervoor hielden zij hun farewell party in een bar. Er was live muziek, niet helemaal mijn stijl, maar desondanks was het wel erg gezellig :) Vrijdag gingen we uiteten met Danielle, die ging zaterdag weg. We gingen naar de Gazebo Winegarden, en heb daar mn allereerste chicken pie gegeten! Daarna gingen we naar het appartement van Danielle en Rebecca, waar ik nog een jurkje van Danielle heb over gekocht (haha ja zelfs op dit soort momenten krijg ik het voor elkaar kleding te kopen) en hebben we een film gekeken en wijntjes gedronken.
Zaterdag was de dag waarop Danielle wegging en Rebecca moest het appartement uit en kwam gezellig een weekje bij mij in de altamont! Het weekend ging allemaal een beetje langs elkaar heen, ik heb zaterdag op het strand gelegen met mijn kamergenoten en zondag gingen we picnicken in the Botanic Gardens.
Dinsdag gingen Rebecca, Katherine en ik sushi eten en naar de film. Mijn allereerste Australische film (Sucker Punch) was gelijk een zwaaare tegenvaller, was niet echt wat ik er van verwacht had.. Wijze les, kijk altijd eerst de trailer voordat je naar een film gaat en voorkom dit soort situaties. De zalen hier zijn best groot, maar vooral belangrijk: de stoelen zijn super ruim! Echt heel relaxed.
De dag erna ging ik tapas met hetzelfde gezelschap als de avond ervoor. We hebben in het begin ookal tapas gegeten, maar we besloten dit keer naar de buren te gaan. Opzich best jammer, want sommige gerechten waren beter bij de buren. De sangria was in dit restaurant wel beter, niet geheel onbelangrijk natuurlijk.
Gisteren was Rebecca's laatste dag op het werk, en we hadden een afscheidsborrel voor haar geregeld in de Altamont. Er was wijn, timtams en snacks, en het was super gezellig! Na de tijd kwamen Nicola en Katherine om Rebecca te helpen met inpakken en hebben we noodles gegeten. Vanochtend heb ik Rebecca uitgezwaaid en nu zit ik eenzaam en alleen op het kantoor.. Haha, oke, dat valt opzich best mee, maar het was met Rebecca toch gezelliger.
Na dit stuk begrijpen jullie natuurlijk dat volgende week work out week wordt :)

Ik heb nog een aantal leuke dingen in de planning staan, in mei ga ik een paar dagen naar Brisbane want daar ga ik Danielle meeten, volgende week hoef ik maar 4 dagen te werken en dan zijn we 5 dagen vrij! Eind april is het natuurlijk Dutch Queensday, en dat wordt hier ook gevierd, dus die vreugde hoef ik gelukkig niet te missen, en geeft Denise haar bday party..

Ook op het kantoor zit ik niet stil, vanaf 1 mei hebben we een nieuw property in ons bezit, 14 villa's in Hepburn (spa gebied dicht bij Melbourne) en daar moet weer veel voor gebeuren :)

Ik zeg, tot de volgende keer, hopelijk heb ik dan iets meer interessantere verhalen ;)

Kussen vanuit Sydney xxx

  • 15 April 2011 - 07:30

    Sylke:

    Leuk verhaal schatje :) <3

  • 17 April 2011 - 07:16

    Helma:

    Ha Nanda! Ik lees dat je weer veel ervaringen hebt opgedaan en ook weer veel lekkers hebt gegeten en gedronken. En mag je zelf relaxen in het nieuw verworven spa-resort? Zou wel fijn zijn....Jammer dat het weer daar minder wordt. Veel succes en plezier verder, en tot het volgende verslag.

  • 02 Mei 2011 - 09:32

    Lieke:

    Door het skypen vergeet ik je reisverslag te lezen, maar dan nu toch..
    Leuk verhaal weer, en ik merk wel dat je genoeg eet en drinkt, haha! Je hebt groot gelijk. Wanneer ga je ook al weer naar Brisbane
    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nanda

Sydney 2011 Dag lieve vrienden, vriendinnetjes, familie & kennissen, Na alle leuke reacties op mijn blog toen ik in London zat, kom ik er nu eigenlijk niet meer onderuit, er gaat weer een blog bij gehouden worden! Dit keer vanuit het verre en warme Sydney en ik ga jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen down under. Ik mag hier een halfjaar lang vertoeven om mijn tijd te vullen met zon, zee, strand, uitgaan, winkelen, mooie natuur, lekker eten en hopelijk leuke mensen. Een bijkomend puntje is dat ik af en toe ook nog stage loop. Ik ben de nieuwe marketing & pr assistent van de 8 hotel group en ga tot 1 juli op het hoofdkantoor werken. Daarna heb ik nog 4 weken de tijd om hoogst waarschijnlijk de east coast te gaan bekijken :D Jullie worden vriendelijk, doch dringend, verzocht om de komende tijd berichten achter te laten zodat ik me niet helemaal alleen voel in Sydney :P Enjoy xxx London 2009 Ladies and gentleman, Vanaf 23 augustus verblijf ik voor 5,5 maand in Londen! Naast lekker eten, veel wijntjes drinken ( binnen in de pub, het blijft londen - regen regen) en winkelen moet ik toch ook echt aan de bak. Mocht je geinteresseerd zijn in wat ik dagelijks uitvreet in dat rainy london kun je deze waarbenjij checken, en een leuk commentaartje achter laten natuurlijk;) Liefs!

Actief sinds 31 Juli 2009
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 21637

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 08 Januari 2015

Backpacken in Azie

03 Februari 2011 - 27 Juli 2011

Stage @ Sydney

23 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Stage @ London

Landen bezocht: