Schreeuwende duitsers en big glasses of wine - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nanda - WaarBenJij.nu Schreeuwende duitsers en big glasses of wine - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nanda - WaarBenJij.nu

Schreeuwende duitsers en big glasses of wine

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

13 September 2009 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Dag allemaal,
Deze week sta ik voor het eerst alleen achter de receptie! Vind ik eerlijk gezegd toch wel een klein mijlpaaltje :D
Vorige week zaterdag ging ik eindelijk weer een keer stappen, ondanks dat ik die zondag early had, en ik om 7 uur fris en fruitig verwacht werd vond ik het tijd om even een club of bar te bezoeken. Samen met Lau gingen we naar de Hems, waar een vriend van ons ook zou zijn. Ik was nog nooit in de Hems geweest, maar had al wel gehoord dat dat echt dé place to be was als je Nederland miste. En ze hadden helemaal gelijk, er hangt boven bij de trap een bordje met in het nederlands: trap naar de bar boven, je kunt er bittergarnituur bestellen, een broodje frikandel en je hebt de keuze uit een small glass of wine of een big glass of wine. En Lau had heel stoer 2 big besteld, en ze waren echt best big :D Het voordeel is wel dat je er best lang mee doet, want vlak nadat we ons drankje hadden besteld ging de bar dicht. Later kwam ik ook nog een paar Nederlandse stagaires van de receptie tegen, en al met al was het een zeer geslaagde avond. De volgende ochtend was ik netjes op tijd mijn bed uit, was ook niet heel laat naar huis gegaan, en loop precies op tijd naar de tube. Daar aangekomen zit de tube nog dicht, en normaal is hij toch echt om kwart over 6 open. Blijkt hij op zondag om 7 uur open te gaan! WIST IK VEEL. Dus ik compleet in de stress, naar de busstop gesprint, papa wakker gebeld of hij het nummer van het hotel kon smsen zodat ik kon bellen dat ik later kwam, kwart voor 7 in de bus gesprongen en 5 of 10 minuten te laat op t werk, terwijl ik nog zo op tijd was! Wel een goede les trouwens, ben vandaag netjes op tijd weggegaan om de bus van half te pakken ipv kwart voor;)
Een paar dagen terug heb ik eindelijk het pakketje mogen ontvangen wat papa en mama mij gestuurd hadden, het bevatte vooral veel kleren en schoenen en GROENE THEE! Met cranberry wel te verstaan.Engeland is toch zo'n theeland? Ik vind eerlijk gezegd de thee hier niet te drinken, en van smaakjes thee hebben ze ook nog nooit gehoord.
Een paar dagen terug was Jorge, mijn trainer ziek. Dus ik moest alleen achter de receptie. Kon natuurlijk wel mijn collega's of supervisors vragen maar stond alleen. En de laatste paar dagen is hier in Londen van alles te doen, towerbridge festival, fashionweek achtig iets, concert in hyde park, met als gevolg dat het hotel compleet tot over de top vol zit. Met als gevolg dat de ochtend erna geen enkele kamer op tijd klaar is. En housekeeping heeft tot 2 uur de tijd, dat is de officiele check in tijd, daarna mogen we zelf kamers kiezen die we willen geven. (dus als ze een standaard hebben geboekt kan het maar zo dat ze een deluxe of executive krijgen, want de kamers moeten eigenlijk om 2 u klaar zijn) Het was half 1 ofzo, en ik kreeg een duitser aan de desk die graag wilde inchecken. Geen probleem natuurlijk, alleen was zijn kamer nog niet klaar. Dat was voor hem wel een beetje een probleem. Hij ging compleet door het lint, en begon tegen me te schreeuwen, en vond het raar dat ik geen gegarandeerde tijd kon geven wanneer zijn kamer klaar is, en toen schreeuwde hij: straks kom ik om 4 uur en is de kamer nog niet klaar, dan zeg ik FUCK YOU!!!! En liep vet boos weg, terwijl alle gasten mij aankeken van wtf en ik bijna mijn lach niet kon inhouden. Die man was echt een grote grap.
Gisteren ben ik met Lau uiteten geweest in een pub op Leicester Square. Super goed eten, laura had een salade met cranberry en warme geitenkaas, ik had een broodje met een soort vissticks maar dan lekkerder erop en patat, en we hadden een broodje met olijfolie als bijgerecht. Echt super eten, voor 10 pond pp waren we klaar:D
Vandaag heb ik voor het eerst echt gekookt hier, was wel mijn groente vergeten maar dat terzijde. Had een lekker stukje kip met aardappeltjes :) Het valt me echt op dat het vlees gigantisch duur is hier, voor een stukje kip betaal je zo 3 a 4 pond, en ik kan me niet herinneren dat je in NL 5 euro voor kip betaald?! En ook het vlees voor op brood is best prijzig.
Sylke kwam me ook heugelijk nieuws brengen, ze komt 29 okt hier heen :D Heb er echt super veel zien in, al duurt t nog wel eventjes. Die week ervoor komen papa en mama ook nog langs, dus hopelijk krijg ik alle dagen vrij die ik heb vrij gevraagd haha!
Ik stop er maar weer eens mee, moet morgen weer vroeg eruit, heb tot en met vrijdag nog early dienst. Dan heb ik in totaal 10x early achter elkaar gewerkt, ben er helemaal klaar mee. Gelukje is wel dat ik in t weekend vrij ben!

Dikke zoenen voor jullie allemaal, en blijf komen met die commentaartjes, vind ik echt super leuk :D

Kussen xx

  • 14 September 2009 - 06:32

    Anneloes De Jong:

    Hey Nanda!

    Super je verhaal! :D We love big glasses of wine! ;) De Duitsers wat minder natuurlijk, maar je hebt zo te horen wel lol gehad! Succes met je vroege diensten en ik wacht op het volgende verhaal! Spreek je snel weer :P

    -xxx- Loes.

  • 15 September 2009 - 17:11

    Lieke:

    hee Nanda!
    pff..ik kan me voorstellen dat je die vroege diensten zat bent!
    Maar een vrij weekend is wel een leuk vooruitzicht! Duitsers gedragen zich overal hetzelfde, niet dus! Ben ook wel blij dat je ons niet meer zooo vroeg belt!(grapje)Tot over een paar weekjes!
    dikke kus van je mams

  • 17 September 2009 - 12:36

    Nadine:

    Jeetje, wat maak jij toch allemaal mee! Ik had je gezicht wel willen zien toen die duitser voor je stond. Aardige mensen ;)

    Heel leuk om te lezen allemaal, meid. En ik wil je heeeel erg bedanken voor je kaartje! :D Wat een verrassing toen ik laatst thuis kwam. Hij pronkt bij mijn fotocollectie op de deur haha.

    Hopelijk komen wij snel ook een keertje. Misschien na de kerst? Ik zit hier ook vakantieloos namelijk en ga met de kerst waarschijnlijk naar Berlijn.

    Lekker blijven schrijven jij, ik lees!

    Liefs x.

  • 30 September 2009 - 21:17

    Peter:

    Hoi Nanda,
    Nog niet zo'n slechte tip he, dat eten in een pub!!
    Betty kan je verhaal van de BIG GLASSES beamen. Ik heb haar er ook eens op getrakteerd. Ze was er een groot deel van de avond zoet mee ;)

    Groetjes Betty en Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Stage @ London

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2010

Optimaal genieten van de laatste paar dagen

01 Januari 2010

Complaints, Fireworks & Hangovers

18 December 2009

Happy Things

18 November 2009

Just any other day

02 November 2009

Autumn Niceness
Nanda

Sydney 2011 Dag lieve vrienden, vriendinnetjes, familie & kennissen, Na alle leuke reacties op mijn blog toen ik in London zat, kom ik er nu eigenlijk niet meer onderuit, er gaat weer een blog bij gehouden worden! Dit keer vanuit het verre en warme Sydney en ik ga jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen down under. Ik mag hier een halfjaar lang vertoeven om mijn tijd te vullen met zon, zee, strand, uitgaan, winkelen, mooie natuur, lekker eten en hopelijk leuke mensen. Een bijkomend puntje is dat ik af en toe ook nog stage loop. Ik ben de nieuwe marketing & pr assistent van de 8 hotel group en ga tot 1 juli op het hoofdkantoor werken. Daarna heb ik nog 4 weken de tijd om hoogst waarschijnlijk de east coast te gaan bekijken :D Jullie worden vriendelijk, doch dringend, verzocht om de komende tijd berichten achter te laten zodat ik me niet helemaal alleen voel in Sydney :P Enjoy xxx London 2009 Ladies and gentleman, Vanaf 23 augustus verblijf ik voor 5,5 maand in Londen! Naast lekker eten, veel wijntjes drinken ( binnen in de pub, het blijft londen - regen regen) en winkelen moet ik toch ook echt aan de bak. Mocht je geinteresseerd zijn in wat ik dagelijks uitvreet in dat rainy london kun je deze waarbenjij checken, en een leuk commentaartje achter laten natuurlijk;) Liefs!

Actief sinds 31 Juli 2009
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 21634

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 08 Januari 2015

Backpacken in Azie

03 Februari 2011 - 27 Juli 2011

Stage @ Sydney

23 Augustus 2009 - 25 Januari 2010

Stage @ London

Landen bezocht: